OVO JE NOVI FERRARI 296 GTB
Nakon puno najava, špekulacija i špijunskih fotki, Ferrari je danas predstavio svoj prvi 6-cilindarski motor u jednom cestovnom modelu još od 1970-ih. Prvi cestovni Ferrari s V6 motorom ujedno je i plug-in hibrid, a zove se Ferrari 296 GTB. Pritom kratica 296 označava obujam od 2,9-litara i V6 motor što daje 296, a GTB znači Gran Turismo Berlinetta, odnosno sportski automobil s dva sjedišta prema klasifikaciji Ferrarija.
Vanjske dimenzije Ferrarija 296 GTB nešto su manje od onih kod modela F8 Tributo, a ispod stražnjeg poklopca nalazi se snažni hibridni pogonski sklop u kojem snagu istovremeno isporučuju novi turbobenzinski V6 motor od 663 KS i elektromotor snage 167 KS za ukupnih 830 KS i maksimalni obrtni moment od 740 Nm. Ove iznimne brojke govore i o rekordnoj specifičnoj snazi benzinskog motora (221 KS/l) što je najbolji rezultat među svim serijskim automobilima. Najveća brzina iznosi 330 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 2, 9 sekundi, a od 0 do 200 km/h samo 7,3 sekunde.
Za usporedbu: Ferrari 296 GTB nadmašuje jedini postojeći superautomobil s V6 plug-in hibridnim motorom, McLaren Arturu koji raspolaže “samo” sa 680 KS, a čak je i veći Ferrari F8 Tributo s V8 twin-turbo mašinom od 720 KS daleko iza po performansama. Dovoljno je reći da je 296 GTB trenutno na drugom mjestu među najsnažnijim cestovnim Ferrarijima, u rangu s modelom 812 Competizione, a brži je i snažniji samo SF90 Stradale s 1000 KS.
Moćni 2.9 litarski twin-turbo V6 motor ima neuobičajen ugao od 120 stepeni između dva reda cilindara, što je rješenje koje smanjuje težište automobila i omogućava da se dva IHI turbopunjača smjeste kompaktnije između njih. Ovaj je motor tvrde u Ferrariju dizajniran i razvijen od nule za Ferrari 296 GTB, no upoređujući ga s drugim nedavnim V6 talijanskim mašinama, poput Nettuna iz Maseratija MC20, vidimo veliku razliku, ali i nekoliko sličnosti. Ferrari ima V konfiguraciju od 120 stepeni u odnosu na 90 stepeni kod Maseratija, no provrt i hod su jednaki (88 mm x 82 mm) kao i zapremina od 2992 ccm u odnosu na 2991 ccm Nettuna, kao i redoslijed izgaranja u cilindrima (1- 6-3-4-2-5). S ukupnom snagom od 830 KS i suhom težinom od 1470 kg, Ferrari 296 GTB pozicioniran je na vrhu kategorije superautomobila s omjerom masa/snaga od 1,77 kg/KS.
Definitivno, za razliku od ostalih novijih modela poput Rome koji je Gran Turismo coupe čiji je cilj proširiti klijentelu, novi 296 GTB je usmjeren na najzahtjevnije Ferrarijeve kupce, odnosno one koji traže najbolje u smislu vožnje. Iz tog razloga, osim iznimnog omjera težine/snage, najveća pažnja posvećena je rasporedu elemenata i raspodjeli masa. Baterije su smještene u podnicu, težište je 10 mm niže od onog kod SF90 Stradale, a pogonski sklop ima smanjenu visinu, zahvaljujući širem V razmaku između cilindara od 15 mm.
U kokpitu Ferrarija 296 GTB dočekuje nas potpuna digitalizacija kao i u modelu SF90 Stradale, a dodatni ekran ispred suvozača projicira dio informacija s glavnog ekrana kako bi u vožnji uvijek bio u toku. Za upravljanje hibridnim pogonskim sklopom, tu je prekidač “eManettino” na upravljaču koji omogućuje odabir između četiri načina rada.
S funkcijom eDrive putujete samo s električnim motorom do 135 km/h, a s hibridnim načinom rada sustav ostavljate najučinkovitiji izbor između upotrebe električnog i termičkog motora.Da bi se postigle maksimalne performanse, postoji i mogućnost odabira načina rada koji uvijek ostavlja V6 aktivan, koji također puni bateriju kako bi uvijek imao punu snagu dva motora.
Cijene Ferrarija 296 GTB počinju od 269.000 eura za “standardnu” verziju u Njemačkoj i dosežu 302.000 za varijantu Assetto Fiorano, koja uključuje razne tehničke nadogradnje. Isporuke će u Europi započeti u prvom tromjesečju 2022. godine. Definitivno, ovakav automobil Ferrari još nije imao…
Izvor: Jutarnji.hr