PREMIJERNO PREDSTAVLJEN KIA SPORTAGE ZA EVROPU
Popularni SUV u verziji za Evropu kraći je od modela koji će se prodavati na drugim svJetskim tržištima. Kia je početkom jula predstavila globalnu verziju modela Sportage, a dva mjeseca kasnije prikazan je i model koji će se naći u evropskim prodajnim salonima.
Dva modela se stilski ne razlikuju mnogo – oba imaju potpuno novi, agresivniji dizajn prednjeg dijela sa karakterističnim LED dnevnim svjetlima u obliku bumeranga i novim ambelmom. Na prednjem dijelu dominira maska koju je Kia ranije nazivala “Tiger Nose”, a sada je njihov marketing tim izmislio novo ime – “Digital Tiger Face.
Kia je odabrala da na promotivnim fotografijama predstavi atraktivnu GT Line verziju, sa naglašenim sportskim detaljima na karoseriji, koja ima i nešto drugačiji branik u odnosu na standarni Sportage. Najvažniji podatak u vezi sa evropskom verzijom je njegova manja dužina i međuosovinsko rastojanje.
Kupcima na Starom kontinentu nudi se vozilo čija je ukupna dužina 4.515 mm, što je za 145 mm manje u poređenju sa modelom za globalno tržište. Razmak između osovina je takođe manji i iznosi 2.680 mm, što je za 75 mm kraće rastojanje nego kod verzije koja će se prodavati širom svijeta.
Ipak, Sportage nudi sasvim dovoljno komfora u kabini za putnike, kako na prednjim, tako i na zadnjim sjedištima, dok je u prtljažniku na raspolaganju 591 litar korisnog prostora. Prtljažnik se može proširiti obaranjem naslona zadnjih sjedišta na maksimalnih 1.780 litara. Kia navodi da će kupci moći da biraju između točkova prečnika 17, 18 ili 19 inča.
Enterijer je praktično isti kao u većoj verziji, a u kokpitu dominira veliki digitalni panel koji se sastoji od dva povezana 12,3-inčna ekrana. Onaj ispred vozača ima ulogu instrument table, dok je desni zadužen za multimedijalne sadržaje i razna podešavanja. Komande “klime” su izdvojene u posleban klaster na centralnoj konzoli, što je za pohvalu u vremenu kada je prisutan trend da se i one prebacuju na ekrane osjetljive na dodir.
Kia će kupcima u Evropi ponuditi široku lepezu motora, uključujući i sve tri varijante hibridnog pogona – “laki”, standardni i “plug-in” (PHEV), a nisu zaboravljeni ni ljubitelji dizelaša. PHEV verzija sastoji se od 1.6-litarskog T-GDI turbo-benzinca, elektromotora od 66,9 kW i litijum-jonske baterije kapaciteta 13,8 kWh. Ukupna kombinovana snaga ove konfiguracije je 265 KS (195 kW) “Običan” hibrid koristi isti T-GDI agregat, dok je elektromotor snage 44,2 kW, a baterija 1,49 kWh. Vozaču je na raspolaganju ukupno 230 “konja” (169 kW).
Što se tiče “lakih” hibrida, i oni koriste 4-cilindarski 1.6 T-GDI, a dostupni su u opcijama sa 150 KS (110 kW) i 180 KS (132 kW). Obje dizel verzije ispod haube imaju 1.6-litarski četvorocilindraš – slabija raspolaže sa 115 KS (84 kW), a jača sa 136 KS (100 kW). Zvanična premijera evropske verzije modela Kia Sportage održaće se sljedeće sedmice, na predstojećem sajmu automobila u Minhenu. Automobil u prodajne salone stiže krajem ove ili početkom naredne godine, a cijene će biti saopštene naknadno.