MERCEDES VISION EQXX CONCEPT IMA DOMET OD 1.000 KM (VIDEO)
Nakon višemjesečne teasing kampanje, koncept Mercedes-Benz Vision EQXX konačno je predstavljen kao vrhunac automobilske učinkovitosti. Na putu je i serijska izvedba pa to znači da ćemo uskoro ovaj super učinkoviti „strujić“ gledati i na cestama.. Impresivna učinkovitost EQXX omogućuje mu da pređe čak 1.000 kilometara s jednim punjenjem.
Mercedes ne otkriva kapacitet baterije EQXX osim da je ta brojka manja od 100 kWh. Iz kompanije ističu i nekoliko impresivnih detalja o sklopu. Baterije u EQXX imaju 50% manji volumen i 30% su lakše od onih u EQS-u. Maksimalni napon sistema je 900 volti. Baterija i okvir koji ih nosi težak je oko 495 kilograma. Snaga dolazi iz elektromotora koji proizvodi 201 KS. Mercedes se hvali da je pogonski sklop toliko učinkovit da 95% energije završava točkovima.
Na krovu je solarni panel sa 117 ćelija, a vozilo ga koristi za napajanje mnogih pomoćnih električnih sistema, poput ventilacije za HVAC sistem, svjetala i infotainment sistema. Zasebna litij-željezo-fosfatna baterija pohranjuje energiju. U idealnim uslovima, ova tehnologija može vam donijeti 25 kilometara dometa.
Iako se tako ne čini kada pogledate EQXX na fotografijama, vozilo je ipak prilično kompaktno. Limuzina ima dužinu od otprilike 4,63 metra i međuosovinski razmak od 2,8 metara. Za usporedbu, najnovija C-klasa duga je 4,75 metara i ima međuosovinski razmak od 2,86 metara.
EQXX je također prilično lagan prema EV standardima. Težak je 1.750 kilograma, što je samo nešto više od C300 limuzine iz 2022. koja „vaga“ 1.675 kilograma. EQXX ima ultra-niski koeficijent otpora zraka od samo 0,18. Karoserija je veoma uglađena i ima oblik kapljice koji se proteže od krova do zadnjeg kraja. Prednja površina je zapravo niža od čak i od modela iz Smarta.
Mercedes je iskoristio brojna tehnološka rješenja kako bi limuzina bila tako aerodinamična. Na primjer, kombinacija zračnih lamela u prednjem braniku i poklopcima točkova eliminiše aerodinamičko odvajanje duž tog ugla. U prednjoj rešetci su smješteni aktivni poklopci za hlađenje koji se otvaraju samo po potrebi. Stražnji se difuzor aktivira pri velikim brzinama, ali se neprimjetno uklapa u tijelo kada se ne koristi.
Gume s ultra niskim otporom kotrljanja proizlaze iz saradnje s Bridgestoneom. Imaju aerodinamički optimizirane bočne stranice koje rade s već pomenutim poklopcima na točkovima. Iznutra se nalazi veliki ekran koji se proteže na 47,5 inča (120,6 centimetara) cijelom dužinom instrument table. Ima 8k rezoluciju i pokreće navigacijski sistem s 3D grafikom koji može prikazati grad iz satelitskog prikaza pa sve do visine od 10 metara.
Kabina također velikoj mjeri koristi održive materijale. To uključuje tkaninu koja koristi vlakna nalik na svilu Biosteel, vegansku kožu koja dolazi od gljiva, kožu od usitnjenih vlakana kaktusa i tepihe na bazi bambusa, a ništa od toga nije životinjskog porijekla.
Mercedes za sada ne nudi nikakve detalje o tome kada planira predstaviti EQXX u serijskoj izvedbi.