AKRAPOVIČ SPREMIO NOVI IZDUV ZA GR YARIS
Toyota GR Yaris – mokri san. Obzirom na to da sam bio premlad kada su bile aktuelne Subaru Impreze i Mitsubishi Lanceri, mogućnost kupovine jednog takvog modela je bila minimalna. Da se ne lažemo, mogućnost da kupimo neki nov automobil je minimalna i dan danas, ali koliko toliko je veća nego prije. Ako ništa drugo, automobil se i dalje proizvodi.
GR Yaris je tiha patnja i automobil za koji se nadam da ću barem provozati i barem na kratko uživati u tom vozačkom iskustvu. A tu je i njegova reli izvedba, a koliko sam „lud“, nije isključeno da ću voziti Gassnerovu izvedbu na nekoj trci. Ono što je najbolje kod tog automobila je činjenica što već u serijskoj izvedbi, automobil ima izvrsne performanse i pruža užitak u vožnji sličan pravom reli automobilu.
Sitnica koja fali GR Yarisu je zvuk. Ne možete očekivati neki spektakularan zvuk od trocilindarskom 1.5 turbo motora. Ili pak možete? Akrapovič je predstavio dvije opcije modifikacije izduvnog sistema za Toyotin hot hatch. Jedina mana što niti jedna od te dvije opcije nije predviđena niti certifikovana za cestovnu upotrebu, već samo za zatvorene trkačke staze.
Prava je šteta, obzirom na to da je zvuk daleko snažniji i agresivniji nego sa fabričkim izduvom. Obje opcije su izrađene od visokokvalitetnog titanijuma. Kompletan izduv je težak svega 7,8 kilograma, što je 37% lakše od fabričke komponente, a samo zahvaljujući izduvu snaga je povećana za 13 KS, a i obrtni je moment povećan za 13 Nm.