ŠKODA PREDSTAVILA FABIU MONTE CARLO – SUPTILNI SPORTAŠ SA 150 KS
Škoda je predstavila Fabiu Monte Carlo. Automobil koji je u Škodinoj linij jedina sportska varijanta Fabie nakon što su u trećoj generaciji izbacili RS varijantu. Tako nam je ostala Fabia Monte Carlo, varijanta od koje biste očekivali malo više nego što nudi, ali u nedostatku boljeg, moramo se zadovoljiti ovim. Ipak, u četvrtoj generaciji, Fabia je postala nešto jača. Iz Škode su se „ohrabrili“ i stavili 1.5 TSI od 150 KS u svoj adut B-segmenta i vratili joj performanse koje zaslužuje.
Monte Carlo varijanta je karakteristična po brojnim crnim detaljima na karoseriji. Tako je Fabia dobila crnu masku, crne detalje u modulima prednjih svjetala, crna kućišta bočnih retrovizora i crni krov sa crnim A-stubovima. Svašta smo nabrojali? Ima još. Crni lip spojler, crni pragovi, crni krovni spojler i crni difuzor. Eh sada smo završili sa crnjinom! A jesmo li spomenuli da je i slovni natpis ŠKODA na vratima prtljažnika takođe u crnoj boji? Ne, sada je definitivno kraj. Automobil dolazi na 16-kama u seriji, ali moguće je doplatiti za 17-inčne pa čak i 18-inčne felge. Naravno, to se osjetno odražava na komfor, ali pozitivno utiče na izgled automobila.
Iznutra, automobil je dobio potpuno nova, sportska sjedišta naprijed s integrisanim naslonima za glavu i posebnim presvlakama s sivim i crvenim detaljima. Crvene detalje nalazimo i na komandnoj tabli, ručkama vrata i centralnoj konzoli, a na komandnoj tabli nalazimo i lažni karbon koji smo takođe vidjeli u Octaviji RS. Digitalni klaster instrumenata takođe dolazi u seriji, a samo okruženje je nešto drugačije i ističe Monte Carlo amblem.
Fabia Monte Carlo je dostupna sa 1.0 TSI i 1.0 TSI EVO motorima. Slabiji trocilindraš razvija 95, a jači 110 KS, a u oba slučaja, kupci mogu birati između šestostepenog manuelnog mjenjača ili sedmostepenog DSG automatika. U najjačoj verziji, 1.5 TSI razvija 150 KS i dostupan je isključivo sa DSG mjenjačem. Od 0 do 100 ubrzava za 8 sekundi, a postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h.