ZAVRŠENA PROIZVODNJA RENAULTA TALISMAN
Renault je definitivno stavio tačku na svoj model D-segmenta. Talisman je zvanično „mrtav“ i više se neće proizvoditi. Ova graciozna francuska limuzina je nova žrtva SUV ofanzive koja je nemilosrdna ovih godina, a sve je manje pravih limuzina na tržištu. Tako je okončana tradicija duga preko 50 godina, a prva Renaultova limuzina D-segmenta je bio model 12, koji se proizvodio od 1969. do 1980. godine, a sa proizvodnih traka je silazio i u Sloveniji (tadašnjoj Jugoslaviji).
Renault 12 je bio veoma uspješan automobil za svoje vrijeme s prodatih 2,5 miliona primjeraka. Nakon jedanaest godina proizvodnje u Francuskoj, Renault je odlučio predstaviti boljeg i modernijeg nasljednika, ali je Renault 12 nastavio da se proizvodi u Argentini (do 1994. godine), Turskoj (do 2000.) i u Rumuniji (do 2006. godine!). Nasljednik modela 12 je nosio oznaku 18. Renault 18 se takođe proizvodio u Novom Mestu. Ovaj model je bio u ponudi čak i na tlu SAD-a i Kanade, a sklapao se čak i u Australiji.
Jedanaestogodišnja karijera Renaulta 18 je završena s dolaskom modela 21. Renault 21 se prilično kratko zadržao, svega šest godina. Pored brojnih nagrada koje je osvojio, Renault 21 je ostao upečatljiv po različitim konfiguracijama motora. U ovisnosti od toga da li je motor bio postavljen poprečno ili uzdužno, mijenjalo se i međuosovinsko rastojanje. Zašto je Renault uopšte eksperimentisao s načinima postavljanja motora? Pa nije to bio eksperiment već potreba, obzirom na to da u to vrijeme nisu imali odgovarajući mjenjač za snažniji motor koji se postavljao poprečno.
Nakon Renaulta 21, Renault je prešao na Lagunu. Renault Laguna je označila veliki korak naprijed i značajno odskočila od svog prethodnika i po dizajnu i po opremi s kojom je dolazila. Prva generacija Lagune je nudila mnoge stavke opreme već u serijskim paketima što do tada nije bilo dostupno, kao što su dvostruki zračni jastuci, ABS, klima uređaj, kao i CD plejer. Bila je i baza za veoma uspješan trkački automobil, Lagunu STW u čijem je razvoju učestvovao i Williams F1 tim.
Druga generacija Lagune je ponovo bila veliki korak naprijed. Prvi automobil u segmentu s „keyless“ načinom otključavanja je bila upravo Laguna druge generacije, a s faceliftom su stigla i poboljšanja sigurnosti i vozne dinamike, a ubačena je i elektronska parking kočnica. Posljednja, treća generacija Lagune je predstavljena 2007. godine, a u ponudi se našla i njena coupe izvedba. Laguna je svijetu predstavila Renaultov 4Control sistem koji je koristio zakretanje i zadnjih točkova za bolju okretnost na manjim brzinama i bolju upravljivost na većim brzinama.
Talisman je u ponudu stigao 2015. godine. Svojim imenom je trebao da donese osvježenje i „štiti“ Renault. Vrhunski model u pogrešno vrijeme, nudio je odličan dizajn, pakete opreme, a sve to uz veoma konkurentnu cijenu. Ipak, SUV modeli su potrebniji brendu i donose više novca. Captur, Kadjar (uskoro Austral) i Koleos su postali mnogo privlačniji, a sada je tu i Megane Conquest kojem će se uskoro pridružiti i Megane E-Tech Electric. Teška vremena za ljubitelje limuzina. Zbogom Talisman!