INTERVJU: VASILIJE JAKŠIĆ - EHCC JE VELIKI PODUHVAT, ŽELJA JE VELIKA!
Vasilije, hvala ti što si se odazvao na naš poziv! 2021. je bila odlična godina za tebe. Osvojene su titule u Šampionatu Crne Gore i treća uzastopna CEZ titula. Takav niz nema mnogo ljudi, da li si vjerovao da ćeš 2018. godine, kada si počeo svoj pohod na prvu titulu, doći do svog cilja, pa čak i ponoviti taj uspjeh tri puta uzastopno?
Na vaš poziv uvijjek, rado! Pa ovako, 2018. godina je ujedno i tek treća sezona bavljenja automobilizmom. Napredak je bio nenormalno brz. Kroz tri godine od Yuga preko Peugeota i Honde pa sve do Mitsubishija. Iskreno nisam ni sanjao. Možda je čak i jedinstven primjer. A sve zasluge i recept za uspjeh bih pridao ogromnoj podršci svoje kompletne familije i prijatelja što je možda čak i najbitnija stavka. Takođe, ozbiljnom pristupu sa moje strane kao što je ogroman trud, trening, fokus, posvećenost, želja da se nešto stvori, a na samom kraju je i talenat.
Mnogi kažu da je karting presudan da bi automobilista mogao da se „pravilno razvija“. Mi se ne slažemo s tim, a tvoj primjer to i dokazuje. Karijeru si započeo 2016. godine u Malom N-u, preskočivši tu „osnovnu školu“ u automobilizmu. Koliko ti je bilo značajno iskustvo u takvom automobilu, pošto iz iskustva mogu reći, princip je sličan kao i na kartingu?
Moje lično mišljenje je da karting nije presudan, ali da je svakako veoma dobra škola za početak i dobar oslonac za nastavak profesionalne karijere. Što se mog primjera tiče, relativno kasno sam ušao u automobilizam, 2016. godine sa 22 godine. Krenuo sam od najslabije klase, popularnog “Malog N-a” jer smatram da je to jedini ispravan put. Mada sam za veoma kratak period došao do Mitsubishija, kroz svega dvije godine.
Prva titula je stigla već u drugoj godini karijere. U veoma jakoj konkurenciji klase N-1400 si došao do impresivnog postignuća. Kako si se osjećao kada si prošao cilj i znao da si ostvario svoj san?
Prva godina u automobilizmu mi je bila izuzetno teška s Malim N-om, jer sam ušao sam u sve. Dok već druge godine u N1400 sam dobio ogromnu podršku porodice, prijatelja i mentora Dejana. I uz nenormalno veliki trud, posvećenost i ozbiljan pristup, rezultati su počeli da pristižu.
Uslijedila je 2018. godina, zasigurno najkontroverznija i najteža u karijeri. Ponovo si promijenio auto, prešao si u Hondu Civic Type R za klasu N-2000. Od starta si bio jako brz i dominirao si, ali onda je uslijedilo „otvaranje“ kada su ustanovljene određene „neregularnosti“ na tvom automobilu, koje praktično nisu imale nikakav uticaj na performanse, a ni sam nisi bio svjestan tih nepravilnosti. Auto si ponovo poslao na prepravke, napravio si ga u potpunosti legalnim i počeo da nižeš još brža vremena. Da li si se osjećao povrijeđenim obzirom na atmosferu koja je pratila sva ta dešavanja i kakav je osjećaj bio dokazati da sport ipak pobjeđuje i da si daleko iznad svega toga?
Te sezone sam odlučio da se oprobam u Hondi N2000, koju je pripremio za mene jedan od najboljih tjunera trkačkih automobila u Evropi, Loris Foltran. Od prvog momenta kako sam sjeo u taj automobil, jednostavno kao da je bio stvoren za mene. Privikao sam se momentalno i počeo da pravim odmah prilično dobra vremena. Uživao sam u vožnji tog automobila. Konkurencija je bila žestoka, ja sam relativno bio još uvijek zelen u automobilizmu, tako da je bilo čudno kako tako dobri rezultati odjednom. Nakon otvaranja od strane konkurencije, automobil je pao na provjeri rukavaca amortizera koji su bili nešto spušteniji u odnosu na propise i selen blokovi su bili tvrđi nego što je dozvoljeno. Iskreno, apsolutno ništa ne znam o mehanici na automobilu. Imam osjećaj „pod stražnjicom” da vidim kako se auto ponaša, leži li ili ne i šta meni odgovara, a šta ne. Ostalo rade mehaničari za mene. Ja samo vozim. Nakon toga sam odvezao auto u Italiju kod svog tjunera da prepravi kako su rekli da treba da bude. Odmah par dana poslije toga, nastupio sam u Cazinu u Bosni i Hercegovini, imao direktan duel sa Sašom Radolom, koji je po meni jedan od najboljih i najtalentovanijih vozača na Balkanu, a i šire. Pobijedio sam ga i napravio rekord staze u klasi. Tu mi je čestitao i započeli smo prijateljstvo koje dan danas traje, na šta sam ponosan.
Tu sam shvatio, iako sam i sam sumnjao na svoj automobil, da je za dobar rezultat i uspjeh potrebno milion stavki, a to nije samo dobro pripremljen automobil, to je tek jedna stavka. Nakon toga napravio sam puno rekorda na stazama širom Crne Gore i Centralne Evrope i zasigurno mi je najomiljeniji auto ikada.
Druga CEZ titula je uslijedila naredne godine za volanom Mitsubishi Lancera EVO IX. Već tada su mnogi tvrdili da je vrijeme za korak dalje i izlazak u Evropu. Međutim, ostao si u „okviru“ Crne Gore, osvojio titulu u N-2000 s Hondom i na taj način se definitivno oprostio od tog automobila koji te na neki način obilježio i s kojim si podigao kvalitet klase na viši nivo. Koje su ti najljepše uspomene sa Civicom?
Honda je zasigurno ostavila veliki trag u mojoj karijeri. Iskren da budem, mnogo mi je milija nego Mitsubishi, smatram da ću joj se vratiti jednog dana kad ostvarim sve što sam zamislio. Mnogo je uspomena vezanih za taj automobil, jednostavno te tri godine samo je nedostajalo još da spavamo u istoj sobi. Hiljade i hiljade kilometara smo prešli zajedno, cijelu Evropu smo obisli, to su neke slike koje ostaju posebno memorisane i gdje automobil jednostavno za vas nije parče metala, već nesto mnogo više. Moram priznati da smo čak i razgovarali s vremena na vrijeme (smijeh).
*Tekst se nastavlja ispod videa
2021. i Zelenko. Tako od milja zoveš svoj novi Mitsubishi Lancer EVO IX s kojim si ponovo „poharao“ CEZ šampionat i Šampionat Crne Gore. Svojim vožnjama si ponovo „uzburkao“ duhove iz 2019. i ponovo smo svi pričali o tvom potencijalu za osvajanje EHCC šampionata. Na kraju, obradovao si nas vijestima i najavio svoj nastup u Evropskom šampionatu na brdskim stazama u 2022. godini. Kakvi su planovi, koji automobil?
Zelenko je zapravo moj definitivni korak dalje. Svi znamo da je automobilizam skup sport. Mi u našoj državi apsolutno nikakvu podršku nemamo. Sve radimo čisto iz ljubavi. I tvrdim da baš zbog toga smo jedni od najboljih vozača u Evropi jer vozimo isključivo srcem, bez kalkulacija. Tako da planirao sam u jednom momentu da odustanem, ali obzirom da nisam ostvario svoj cilj do kraja, tu se rodio “zelenko”.
CEZ šampionat ove sezone 2021. generalno više nije imao konkurencije. Uslijedio je Performance Factor, nova pravila tako da je sve postalo zbrkano, izmiješano. Bez obzira na to, aposlutno svaku trku sam vozio na limitu i izvukao 110% iz sebe i iz svog Mitsubishija. Smatram da sam u najboljoj formi od kad sam počeo da se bavim automobilizmom. I samim tim pala je odluka da krenem u pohod na Evropu. Definitivno nije mala stvar. Organizacija je velika samim tim i priprema. Obezbijedili smo kamp prikolicu u kojoj će spavati tim koji se sastoji od petoro ljudi. “Zelenko“ je već na tretmanu u Slovačkoj kako bi bio vrhunski pripremljen . Određene firme izrazile su želju za sponzorstvom kako bih imao nove gume. Takođe pripremam sebe kako fizički tako i psihički. Veliki je zalogaj i poduhvat, vidjećemo šta će biti. Želja je velika.
EHCC je veoma naporan šampionat u svakom smislu. Ipak, ne možemo a da te ne pitamo da li ćemo te ponekad vidjeti na našim stazama (ex. Yu)?
Vrlo teško da ću uspjeti naš šampionat da vozim. Evropsko prvenstvo se sastoji od 10 trka sada, što je dobro. Prije je bilo čak 12, gdje su neke udaljene recimo po 4000 km u jednom pravcu iz moje države. I čak ima slučajeva gdje su dvije povezane, gdje neću biti kući po 20-ak dana. U suštini šest mjeseci ste non-stop na trkama. U slučaju da se ne poklopi sa kalendarom Evropskog prvenstva, vozio bih svoju domaću stazu Kotor-Trojicu.
Kako ti se trenutno čini stanje u crnogorskom automobilizmu? Iza vas je nekoliko teških godina, ali sada kada zvanično imate savez, da li misliš da su pred crnogorskim autosportom svjetliji dani?
Savez se konačno riješio 2020. godine, ali izgleda kao da i dalje sve stoji u mjestu. Puno je mladih, talentovanih vozača koji nemaju nikakvu podršku, a koji ostvaraju zapažene rezultate i promovišu nasu državu. Velika šteta. Ništa ne preostaje osim nada za nekim boljim vremenima.
Trenutno si bazirao svoju karijeru na brdske trke. Da li imaš neki dugoročni cilj koji si postavio sebi ili jednostavno ideš korak po korak? U kojem šampionatu bi volio učestvovati?
Ako ostvarim to što sam zamislio i postanem Evropski prvak na brdskim stazama, to će biti na neki način oproštaj od brdskih staza, barem na način na koji sam ih vozio do sada. Ako bude mogućnosti, volio bih u svojoj garaži jednog dana imati Hondu Civic Grupe A, koju bih provozao ponekad za svoj gušt. Što se tiče kruga, ja volim da vozim sve. I sve bih probao. Svaku disciplinu, svaku klasu i svaki automobil. Mada mislim da bi krug bio moguć jedino uz neku ogromnu podršku, prvenstveno finansijsku. Možda se neka vrata otvore, nikad se ne zna.
Svi smo odrasli uz neke trkačke uzore i željeli smo jednoga dana biti poput njih. Ko je tvoj trkački idol i inspiracija?
Nemam uzora, niti inspiraciju u nekome drugom. Pokušavam stalno da radim na sebi i da budem što bolji, ništa više. Imam samo par omiljenih vozača koje pomno pratim i uživam u njihovim vožnjama.
Bila nam je čast razgovarati s budućim prvakom Evrope u brdskim trkama. Vasilije, želimo ti puno sreće i da se naše predviđanje ostvari! Za kraj, ostavljamo ti priliku da kažeš što želiš, a što te nismo pitali.
Hvala puno i vama. Nadajmo se najboljem! Za kraj želio bih da čestitam svima praznike, da se što prije okonča ova opaka bolest, tj. pandemija korona virusa, kako bi mogli nastaviti živjeti konačno normalnim životima jer zdravlje je najbitnije.