TEST - Porsche 911 GT3 Touring: Trkački auto za svaki dan... i još više
Dugo vremena sam razmišljao kako da napišem ovaj tekst. Radio sam ga u suradnji sa automobilističkom legendom i kako bih ja mogao bolje dočarati jedan rasni Porsche od njega. U ovom tekstu, ja sam sporedna uloga, tek predgrupa koja će vas malo „zagrijati“ za ono pravo. I čekao sam baš ovaj dan, 5. juli i četvrti rođendan ovog portala da bih objavio ovaj test. Posljednja dva testa na ovom portalu su malo specifična. Prethodni je Audi SQ8, performantni SUV koji ne kupujete da imate štedljiv automobil već pravu mašinu u rukama. Ovoga puta je u pitanju kultni automobil koji je mnoge zaludio i kod mnogih dječaka probudio želju da budu njegovi vlasnici i zauvijek odredio njihovu preokupaciju. Riječ je o Porscheu 911.
Eh sada, kada kažemo 911, može biti bilo koji. Međutim, ovo je malo specifičan primjerak. 911 GT3 Touring. Kao prvo, GT3 – cestovna izvedba slavnog trkačkog automobila koji je harao i hara i dalje trkačkim stazama širom svijeta. Kao drugo, Touring – zamislite trkački auto u kojem vaša supruga ili djevojka neće biti nezadovoljna zbog školjkastih sjedišta i masivnog zadnjeg krila koje „vrišti“ na parkingu među ostalim običnim automobilskim „smrtnicima“ (ne znamo kako opisati standardne automobile za svaki dan). On je kao Batman – preko dana obavlja jednu ulogu, a noću se pretvara u superheroja. Tako i 911 GT3 Touring, 5 dana u sedmici je vaš „daily“ automobil, a subotu i nedjelju je na stazi i lovite rekorde staza s njim. Zatim ponovo natankate rezervoar gorivom i vratite se kući i spremite se za novu radnu sedmicu.
Takva je priča našeg prijatelja s početka teksta. Radi se o Jean Francois Le Rochu, čovjeku koji je ušao u legendu automobilskih trka u BiH, a vozio je i širom Evrope. Sastali smo se u Sarajevu, a prvo što sam primjetio su crne fleke na vozilu. Kada sam prišao bliže, vidio sam da su to „borbeni ožiljci“, odnosno komadi gume koja se zalijepila nakon još jednog obavljenog track daya. I naravno, o čemu bi dva trkača mogli pričati već odmah o vremenima krugova i usporedbi šaltača i PDK varijanti. Obojica smo zaluđeni vremenima na štoperici, ali ipak prednost koju donosi PDK mjenjač ne može nadomjestiti osjećaj koji donosi vaša direktna veza sa automobilom u vidu ručice mjenjača. Radeći svoj posao, sve više sam u dodiru s automatskim mjenjačima, a kada ipak kojim čudom „naleti“ novi automobil s ručnim mjenjačem, osjećaj je prilično sličan susretu s mojim drugom iz Crne Gore s kojim se viđam svakih šest godina.
Pređimo konačno na priču o vozilu. Porsche 911 GT3 Touring je zamišljen upravo onako kako smo ga opisali. Trkački auto s puno diskretnijom pojavom od standardnog GT3 modela. Mehanika je ista: četverolitarski atmosferac sa šest cilindara koji isporučuje 510 KS na zadnju osovinu putem šestostepenog manuelnog mjenjača. Nema se tu šta posebno dodati, motor koji je već godinama u upotrebi što u trkačkim, što u cestovnim varijantama, doveden je do savršenstva, kao i nota koju „svira“ na dvije cijevi izduvnog sistema, centralno smještene – baš kao i na trkačkom GT3! I baš sada, kada bih najradije započeo romantičan zaplet ovog teksta, prepustit ću prostor njegovom vlasniku i nekome ko ovaj automobil zna puno bolje od mene. „Francuz“ će vam puno bolje objasniti kako se ovaj automobil vozi i ono što je najvažnije, kako je živjeti s ovim automobilom:
„Nakon više od 2 godine u mom vlasništvu i 27.000 km, nemam ništa osim dobrih stvari za reći o njemu. Naime, auto je savršeno ispunio sve zahtjeve koje sam imao kada sam ga kupio. Htio sam auto u kojem moja žena i ja možemo ugodno „krstariti“ kroz Europom vikend putovanje u „gran turismo“ stilu, a u isto vrijeme da može izaći na stazu i postići vrijeme kruga koje će vas staviti na sami vrh liste vremena, a da pri tom ne trebam tim mehaničara koji mi pomažu!
Upravo to se dogodilo! Za uobičajena putovanja je odličan, iako je prostor za prtljagu ispod prednjeg poklopca ograničen, veliki prostor iza sjedišta omogućuje nam da ponesemo mnogo prtljage, a nivo buke u kabini ostaje razuman sve dok ne nagazite motor preko 6000 okretaja u minuti.
Za ličnu evidenciju, najveća brzina na Autobanu je bila 291 km/h, što je daleko od maksimalne brzine od 320 km/h, ali je nivo decibela u autu bila toliko visoka da sam bio vrlo blizu razvoda! Ovaj aspekt putovanja objašnjava specifikaciju koju sam odabrao. Kupio sam ga bez roll bara, bez trkačkih pojaseva, bez školjkastih sjedala i bez PDK mjenjača (čak iako je puno brži).
Budući da se do Graza ili do Venecije može voziti i zimi, odabrao sam i opciju dodatnog seta točkova sa centralnim šarafom, što znatno olakšava promjenu ljetnih guma na zimske. Na snijegu se ovaj automobil ponaša nevjerovatno dobro i daje vrlo precizne informacije koje, zauzvrat, grade samopouzdanje vozača.
Što se tiče trkačkog aspekta, samo sam četiri puta mogao otići na autodrom Grobnik i svaki put je bilo super zabavno. Za sada, moj najbolji krug je 1:36, što je upravo tamo gdje bih i trebao biti s ručnim mjenjačem, a to je na oko 1,5 do 2 sekunde iza momaka s PDK verzijama. Znajući da je moja trkačka karijera iza mene i imajući na umu da kada se završi trackday, isti auto mora vratiti moju suprugu i mene kući u Sarajevo, uvijek sam vozio sa dozom rezerve i ne u potpunosti na limitu.
992 GT3 Touring pruža sve ono što sam tražio. U našem vremenu ludih EU eko normi, idiotske mržnje prema CO2, te skandaloznog i prisilnog prelaza na električnu mobilnost, svake sekunde za volanom duboko osjećam svoju privilegiju da na današnjici vozim atmosferski 4.0 bokser sa 510 KS koji se vrti do 9000 o/min i ima ručni mjenjač! Ovo je automobil koji su više od 60 godina konstantno poboljšavali naraštaji najbriljantnijih njemačkih inženjera, a usavršavali su ga neki od najtalentovanijih vozača svijeta na najprestižnijim trkama na planeti.
Šta još da kažem? Hvala puno, Porsche!“
Pridružujemo se i takođe se želimo zahvaliti Porscheu što i dalje čuva prave, vozačke automobile u ponudi i koliko toliko prkosi svemu onome što se danas nameće. Takođe, za kraj želimo reći i merci „Francuz“, bila nam je čast!