Posted on

TEST - SEAT ATECA FR 2.0 TDI DSG 4DRIVE TEMPERAMENTNA ŠPANJOLKA PO SAVRŠENOM NJEMAČKOM RECEPTU

Seat – brend kojeg kupci u Bosni i Hercegovini pogrešno doživljavaju. Seat nije jeftini Volkswagen – možemo li to upamtiti sada i za sva vremena? Seat je brend unutar VW Grupacije koji koristi platforme i tehnologiju kao i matični brend – Volkswagen, ali sva sličnost tu prestaje. Posljednjih nekoliko godina, Seat je napravio ozbiljan iskorak, kako u Evropi, tako i u Bosni i Hercegovini pa su sve prisutniji na našim cestama. Uz odlične leasing akcije koje Porsche Sarajevo radi zajedno sa Porsche Leasingom, broj prodanih vozila iz Martorella se ozbiljno podigao. Svojim emotivnim dizajnom i sportskim genima, Seat je uvijek bio najprimamljiviji mlađoj populaciji, a baš jedan takav „mladalački“ SUV smo imali na testu.

Njeno ime je Ateca. Zavodljiva, strastvena Španjolka iz FR porodice. Spremna da vozaču ponudi pristojan sportski ugođaj uz iznenađujuću učinkovitost i uglađenost, ne skrećući previše pažnje na sebe poput „sestre“ iz Cupre. Ekipa AutoBuzza se prvi put susrela sa civilnim Seatom novije generacije, a prije ovoga jedini dodir je bio s trkačkim Seat Leonom TCR. Nismo znali šta zapravo možemo očekivati. Ateca je izvorno predstavljena 2016. godine i od tada je naišla na zadovoljavajući odziv kupaca u Bosni i Hercegovini. Iako je teško nadmašiti Aronu koja je postala pravi Seatov hit, Ateca se stabilno drži u ponudi ovog brenda.

Seat Ateca dijeli platformu sa Škodom Karoq i Volkswagenom T-Roc. Niti jedan od ta dva modela ne možemo smatrati konkurentima Atece koja nosi poseban karakter koji Škodini i Volkswagenovi kupci ne mogu tako lako prihvatiti. Karoq i Ateca su možda vizuelno slični pa čak i mehanički identični, ali Ateca u sebi ima nešto drugačiji DNK u odnosu na Karoqa. I dok se Karoq može pohvaliti nizom tzv. „Simply Clever“ rješenja, Ateca vam nudi emociju koju ne možete osjetiti ni sa Karoqom ni sa T-Rocom, pa čak i ako on dolazi u R izvedbi. Kako je to moguće? To je pitanje koje je najbolje postaviti dizajnerskom odjeljenju Seata koje je uspjelo da u veoma rezervisanoj i odmjerenoj grupaciji napravi nešto što izaziva emociju već na prvi pogled.

Sve to je dodatno naglašeno najvišim paketom opreme FR koji je moguće dobiti. No pogledajte Atecu u Reference paketu, ona je i dalje dosta drugačija od ostatka grupacije. Vratimo se našoj prelijepoj Španjolki u Velvet nijansi crvene boje. Ateca FR je senzualna i krije svoj snažni karakter ispod karoserije koja nema plastične dodatke u crnoj boji karakteristične za terence i vidljive u drugim paketima opreme. Zahvaljujući tom detalju, testna Ateca FR podsjeća na najzgodniju manekenku u uskoj crvenoj toaleti koja oslikava savršeno oblikovano tijelo. Redizajn je obuhvatio sitne, ali važne detalje koji Atecu prve generacije čine veoma atraktivnom. Naravno, kao i većina automobila, u redizajnu je dobila novi klaster prednjih svjetala koji u FR paketu dolaze u full LED tehnologiji, a koja su dovoljno jaka da vjerovatno nećete nikada ni koristiti duga svjetla. Maska hladnjaka je redizajnirana i sada je dijamantnog oblika, kao i na novom Leonu. Svjetla za maglu u LED tehnologiji su nešto drugačije dizajnirana i to bi bilo sve što se tiče izmjena sprijeda. Zadnji kraj krasi izraženiji krovni spojler koji se spušta i na vjetrobransko staklo. Stari slovni natpis Ateca je zamijenjen novim koji je sada ispisan pisanim slovima. Da nam ne biste rekli da samo hvalimo automobil, reći ćemo i jedinu zamjerku koju imamo kod ovog automobila. Više od 95% korisnika ne bi čak ni primjetilo taj detalj, ali nama nedostaje ukrasni završetak izduvne cijevi koji je bio prisutan kod Atece FR prije facelifta. Vizuelno, automobil bi bio kompletniji sa svojim sportskim karakterom, ali nećemo previše zamjeriti Seatu na tome. Zadnja svjetla su takođe u LED tehnologiji, a naša je bila opremljena i dinamičkim pokazivačima smjera koji Ateci FR daju odličan vizuelni efekat, a i čine da automobil izgleda mnogo skuplje nego što jeste. Nekada su na krovu bili sjajni crni nosači, a sada su oni aluminijumski i djeluju otmjenije, a jedan, ne tako mali detalj, ovaj automobil čini magnetom za poglede. Naravno, to su dvobojne 19-inčne felge Cosmo grey koje ovom automobilu daju izuzetnu preciznost i stabilnost u krivinama, dok za terensku vožnju ipak preporučujemo niže pakete opreme s manjim točkovima (Reference 16“, Style 17“) koji po automatizmu imaju bolje sposobnosti van ceste. Ipak, nemojte misliti da se Ateca FR tako lako predaje sa 19-kama.

Gledajući isključivo cifre, Ateca ima standardne dimenzije za ovaj segment SUV automobila. U istom segmentu možemo naći kao što smo već rekli Škodu Karoq, Volkswagen T-Roc, ali i Peugeot 3008, Renault Kadjar, Nissan Qashqai, Ford Kugu, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Mazda CX-5… Znate šta već želimo reći. Konkurencija u tom segmentu je izuzetno jaka. Ateca spada među veće automobile u segmentu, ali ne i najveće. Duga 4.381, široka 1.841 i visoka 1.611 mm, Ateca je i dalje visoko pozicionirana. Prtljažni prostor u Ateci zavisi od vrste pogona. Testna je bila opremljena 4Drive sistemom pogona na sva četiri točka pa je zapremina nešto niža i iznosi 485 litara, dok u verziji s prednjim pogonom ona iznosi 510 litara. Na vama je da odlučite šta vam je bitnije – 4×4 ili dodatnih 25 litara prtljažnog prostora. U svakom slučaju, i sa 485 litara možete bezbrižno smjestiti sav svoj prtljag u veoma praktičan prtljažnik s relativno niskim tovarnim pragom i utovar tereta je veoma lagan. U prtljažniku imate i zakačke za teret, a djeljiva klupa u odnosu 40:60 ima i pretinac u sjedištu koji se može otvoriti i olakšati utovar dužih predmeta kao što su npr. skije. Kako se radi o terencu, potrebno je i spomenuti da je klirens od tla 18 cm, što je sasvim dovoljno za ovaj automobil koji ima kratke prevjese pa ne morate da brinete o tome da ćete oštetiti prednji ili zadnji branik prilikom vožnje van asfaltne ceste.

Gdje se najljepše osjećate sa Atecom? Naravno! Na vozačevom sjedištu za upravljačem. Seat je automobil koji donosi vozačko iskustvo i strast. Nekada je Seat bio pun tvrde plastike, ali sve to je prošlost. Seat je sada potpuno drugi brend u odnosu na ono što je bio nekada. Pod rukom su vam isključivo fini materijali s odličnim kvalitetom završne obrade. Čak i na mjestima gdje je korištena plastika, korištena je kvalitetna i odlično obrađena plastika. Seatu je važno iskustvo njegovih klijenata u vožnji, bilo da se radi o vozaču ili putnicima. Odlično profilisana sjedišta s Dinamica presvlakama u crnoj boji od kombinacije kože i alkantare su ugodna za duga putovanja. Trend kombinovanja ovih materijala u enterijeru se nastavlja pa je gotovo nemoguće zamisliti ovakav automobil bez kože i alkantare. Poseban detalj predstavljaju crveni šavovi na sjedištima i volanu koji nas podsjećaju na činjenicu da se ovdje radi o FR vozilu. Oznaku FR nalazimo na trećem kraku upravljača koji je otisnut na aluminijumu. Sam upravljač je presvučen kožom, ergonomski oblikovan i zaravnjen pri dnu. Perforirana koža se nalazi na 3 i na 9 sati pa ćete izbjeći neugodno znojenje dlanova. Na samom upravljaču imate tipke za kontrolu tempomata, medijskog uređaja, ali i digitalnog klastera instrumenata koji se nalazi pred vozačem. Tako možete birati način prikaza kilometar sata, navigacije, potrošnje, radio stanice, pjesme i drugih detalja u vožnji. Centralno konzola nije previše promijenjena. Možemo reći da je modernizovana. Na mjestu starog ekrana se nalazi veći, 9,2-inčni ekran na dodir s glasovnim upravljanjem. Kada spominjemo ekran, moramo pohvaliti jasne boje i jako dobru rezoluciju ekrana, a zbog pozicije sunčeva svjetlost neće smetati i smanjiti vidljivost – Seat je pametno odigrao. Komande automatskog klima uređaja su ostali isti i drago nam je da su zadržali fizičke kontrole, umjesto manje praktičnih komandi preko ekrana koje smo viđali na nekim drugim vozilima u grupaciji. Još jedna novost su dva USB ulaza C-tipa koji su zamijenili mikro USB priključke. Prostor između sjedišta je ostao isti. Dva utora za čaše i boce su tu, a duboki pretinac s naslonom za ruku je takođe ostao nepromijenjen. Putnici na zadnjim sjedištima će imati dovoljno prostora i za glavu i za noge. Prostor za glavu je postao boljka modernih automobila koji imaju padajuću liniju krova, ali Ateca ne pati od te moderne „bolesti“. Kako bi i putnici straga bili zadovoljni, Seat je ispod ventilacionih otvora ostavio dva USB ulaza za vaše telefone.

Ateca se izuzetno lako vozi. Pregledna je i okretna. Uprkos svojim gabaritima, lagana je za vožnju i na uskim cestama, kao i provlačenje na pretrpanim parkinzima. Sve je lakše uz kompletan set sistema pomoći vozaču, a tu su uvijek aktivni parking senzori koji pokrivaju 360 stepeni pa ukoliko se previše približite, Ateca će vas obavijestiti i grafički prikazati kritičnu tačku. Stražnja parking kamera je izuzetno jasna pa je parkiranje s ovim vozilom mačiji kašalj. Sigurnosni sistemi takođe olakšavaju život za upravljačem ovog vozila. Testni primjerak je bio opremljen Safe&Driving paketom koji uključuje adaptivni tempomat, Lane assist, asistent za duga svjetla i prepoznavanje saobraćajnih znakova. Već u serijskoj opremi dolazi i Safety paket koji uključuje senzor za kontrolu pritiska u gumama, hill hold control, kao i senzor detekcije umora. Front assist, automatska kočnica u slučaju nužde i monitoring pješaka takođe stižu u seriji, što znači da ste vi i vaša porodica u potpunosti sigurni na putovanju s Atecom.

Na kraju, dolazimo do pogonskog sklopa. Pod haubom se nalazi jedan od najpopularnijih motora u grupaciji. Ukoliko niste sigurni šta želite, 2.0 TDI sa 150 KS je uvijek siguran izbor. Upravo taj motor pokreće testnu Atecu FR i nije nas razočarao. Automobil koji je težak gotovo 1,7 tona je prilično velik izazov, ali se ovaj agregat bez problema nosi s njegovom masom. Od 0 do 100 ćete ubrzati za 8,8 sekundi, a maksimalna brzina koju možete postići je 197 km/h. Na raspolaganju vam je nekoliko modova vožnje: Eco, Normal, Off Road, Snow, Sport i Individual. Ateca je najžustrija u Sport modu, a bez obzira na klirens od 18 cm, Ateca je spretna i u krivinama. Naravno, ne očekujte isto ponašanje kao i od Leona u FR izvedbi, ali je izuzetno stabilna. U Eco modu, vaš novčanik će biti najviše pošteđen. Potrošnja se može spustiti i do 5,4 l/100 km, dok u gradu ona rijetko pada ispod 7,5 l/100 km. Ipak je ovo automobil od 150 KS i 1,7 tona. DSG mjenjač je odličan izbor. U zavisnosti od moda vožnje, njegove promjene stepena prenosa će biti uglađenije ili naglašenije. U kombinaciji sa 4Drive pogonom na sva četiri točka, za Atecu nema prepreke, a posebno se istakla u snježnim uslovima na veoma klizavoj cesti na Igmanu na kojoj smo na momente gubili osjećaj da vozimo na snijegu.

Vrijeme je da podvučemo crtu. Ateca je stasit terenac, atraktivan i emotivan. U FR paketu je posebno primamljiva za mlađe kupce koji vole performantan automobil, ali istovremeno uglađen i ekonomičan. S potrošnjom koju smo imali na testu, uzimajući u obzir da se radi o snažnom, teškom vozilu i veoma hladnom vremenu, Atecu FR možemo preporučiti svakome kao ekonomično vozilo. Za više udobnosti, potrebno je odabrati manje točkove i gume s većim profilom, a 19-ke su rezervisane za one koji vole upravljiviji i precizniji automobil. Prostora neće nedostajati, kao ni modernih tehnologija. Ističe se Full Link koji podržava Apple CarPlay i Android Auto integraciju, a ljubitelji high-tech rješenja će biti zadovoljni s dva velika ekrana u kabini. Na sve to, Seat je našao mjeru da enterijer i dalje ostavi jednostavnim, ali ništa manje modernim, a kvalitet materijala i završne obrade je neupitan. Da li bismo preporučili Atecu? Svakako! Ateca, posebno u FR paketu opreme odskače od ostatka grupacije s emotivnijim i strastvenijim dizajnom, ali provjerenom njemačkom tehnologijom koja je u Bosni i Hercegovini, ali i Europi veoma cijenjena. A kao takva, Ateca će i u godinama eksploatacije zadržati dobar dio svoje vrijednosti i biti odličan rabljeni auto. Sve je stvar ukusa, a Ateca FR je odlična prilika za sve one koji ne žele biti klasični i rezervisani uz Škodu Karoq ili VW T-Roc, ali se ipak žele opredijeliti za automobil iz Volkswagenovog koncerna.

Specifikacija vozila

Seat Ateca FR

Motor: 1.968 ccm, četiri cilindra, turbo, dizel
Mjenjač: 7-stepeni, automatski DSG
Pogon: 4×4
Serijska oprema: FR
Boja: Velvet crvena
Cijena osnovnog modela: 38.487 KM
Cijena serijskog FR modela: 63.618 KM
Cijena testnog modela: 70.575,40 KM

Performanse vozila

Maksimalna snaga: 110 kW / 150 KS
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,8 s
Maksimalna brzina: 197 km/h
Prosječna potrošnja goriva na testu: 5,4 – 7,5 l / 100 km
Fabrički deklarisana potrošnja: 5 – 7 l / 100 km
Emisija CO2: 131 g/km

Dimenzije vozila

Dužina: 4.381 mm
Širina: 1.841 mm
Visina: 1.611 mm
Međuosovinski razmak: 2.560 mm.
Odstojanje od tla: 180 mm
Zapremina prtljažnika: 485 litara.
Masa praznog vozila:
1.110 kg