20 GODINA RENAULTOVE KARTICE
Električni podizači stakala, servo volan, klima, stražnja kamera, GPS… To su samo neki od izuma koji su promijenili lice modernih automobila i unijeli velike promjene u svakodnevni život vozača. Neki su poboljšali sigurnost, drugi su redefinirali standarde udobnosti. Renaultova hands-free kartica je olakšala korištenje automobila. Originalno je dizajnirana i razvijena od strane Renaulta prije 20 godina i brzo je postala hit među potrošačima unatoč određenim poteškoćama na početku.
Kada se tek pojavila, podsjećala je na neki gadget agenta 007, hands-free karticu su postepeno usvajali i drugi proizvođači širom svijeta, da bi na kraju postala standardna značajka u mnogim automobilima. Slično kao i hatchback, koji je svoju slavu stekao početkom 1960-ih, ovaj mali predmet – jedva veći od kreditne kartice – jedna je od vodećih Renaultovih inovacija koje će ostaviti dubok trag u historiji automobila.
Sve počinje 2001. Renault je predstavio Lagunu II, limuzinu za koju se govorilo da utjelovljuje „lifestyle“ automobil 21. stoljeća. Međutim, dizajneri su smatrali da automobilu još uvijek nedostaje nekoliko inovativnih značajki.
Nešto prije službene premijere, Bernard Dumondel, produkt menadžer Lagune II, boravio je u hotelu u Luksemburgu gdje je ideju za kreiranje hands-free kartice za automobile dobio upotrebom magnente kartice za svoju hotelsku sobu. Sama ideja je oduševila kompletnu upravu što je značilo samo jedno – projekt je usvojen i patentiran.
Iza minimalističkog plastičnog kućišta kartice, kriju se sofisticirana elektronička jezgra. Programirana je da stalno ‘komunicira’ s automobilom s kojim je uparena. Kada se vlasnika vozila približi, karticu detektiraju prijemnici-odašiljači koji se nalaze po cijelom automobilu. Kada vozilo „pinguje“ karticu sa zahtjevom za provjeru, ono emitira radio signal koji sadrži pristupni kod. Ako auto prepozna šifru, otključava vrata. Sve to traje samo 80 milisekundi – brže od treptaja oka! Kada osoba koja drži karticu izađe iz vozila, putni kompjuter nastavlja „pingovati“ karticu u redovnim intervalima kako bi provjerilo je li kartica još uvijek u blizini. Kada kartica više ne reagira, kompjuter zaključava sva vrata.
Tokom 20 godina službe, Renaultova hands-free kartica prošla je kroz stalne promjene, kako u vizuelnom, tako i u tehnološkom smislu.
- godine je predstavljena prva verzija koju je izradio Valeo i bila je poznata kao ‘praktična’ kartica. Svako ko drži karticu mogao je zaključati i otključati automobil pritiskom na tipku koja se nalazi na kartici ili na kvaci na vratima. Standardna verzija trebala se koristiti kao daljinski upravljač ili se mogla nadograditi na model za hands-free upotrebu. Unutar središnje konzole nalazi se utor za karticu i gumb za pokretanje motora.
Renault je 2007. prešao na ‘magičnu’ kartu. Prilikom nošenja kartice sa sobom, vozač mora samo uhvatiti kvaku na vratima da bi se cijeli automobil otključao. Utor za karticu je sada uklonjen.
Renault je 2015. lansirao Espace V, monovolumen koji je bio opremljen učinkovitijom i modifikovanom verzijom hands-free kartice. Također je sadržavao novu svjetlosnu i zvučnu sekvencu dobrodošlice.
Verzija iz 2019. je u potpunosti usvojila značenje pojma ‘hands-free’. Auto zaključava i otključava vrata automatski kada se kartica približi ili odnese dovoljno daleko.
U 2022. godini, potpuno novi Megane E-TECH Electric dodatno će poboljšati hands-free iskustvo. Zahvaljujući učinkovitijim antenama, držač kartice se lako otkriva bez obzira gdje se nalazi u području od 360° oko vozila. Sekvenca dobrodošlice pokreće se čim se približite vozilu, dok kvake na vratima koje su inače skrivene unutar karoserije automobila iskaču, a poklopac priključka za punjenje se automatski otključava.