AUDI PREDSTAVIO SVOJ AUTOMOBIL ZA RELI DAKAR
Audi Sport je danas predstavio RS Q E-Tron. To je naziv Audijevog automobila s kojim namjeravaju pokoriti Reli Dakar 2022. godine. Ovo je Audijev prvi automobil namijenjen najtežem reliju na svijetu. Do sada su u svojoj bogatoj historiji pokorili WRC, WEC, Formulu E, WRX, DTM, a sada je na red došao i Reli Dakar. Ko god sumnja u to da će Audi biti konkurentan već od prve godine, vara se jer Audi Sport važi za jedan od najboljih timova na svijetu.
Nakon što su se povukli iz Formule E, Audi je sav svoj fokus prebacio na Reli Dakar i razvoj RS Q E-Tron modela s kojim će napasti saudijske dine. Automobil izgleda izuzetno robusno i čvrsto, baš kao i većina Audijevih cestovnih automobila. Dizajneri ovog automobila su uspjeli čak da u dizajn automobila uklope i prepoznatljivu Audijevu masku hladnjaka. Sada slijedi dio zbog kojeg je posebno zanimljiv ovaj automobil.
Naime, ovaj automobil je potpuno električni. Pokreće ga par elektro motora, po jedan naprijed i nazad. Svoje postojeće resurse iz Formule E su prenijeli na svoj Dakar projekat pa je tako Audijev e-tron FE07 bolid „donirao“ svoje elektromotore RS Q E-Tronu. Međutim, ovaj automobil pod haubom ima i 2.0 TFSI motor iz Audijevog DTM projekta. Isti motor koji je dovezao RS5 DTM Turbo do dvije šampionske titule u DTM-u u RS Q E-Tronu služi kao generator električne energije za bateriju. Motor s unutrašnjim sagorijevanjem zapravo služi kao „produživač dometa“ i radi na 4.500 do 6.000 obrtaja.
Iz Audija kažu da benzinski motor radi u „posebno učinkovitom opsegu“ kako bi se smanjile emisije CO2 na manje od 200 g po svakom kWh koji se isporuči u bateriju. Spremnik za gorivo ima zapreminu od 295 litara i pozicioniran je 1,1 metar iza prednje osovine, a samim tim, i iza posade. Konverter energije takođe sadrži treći motor-generator (MGU) koji puni bateriju dok je RS Q E-Tron pod punim gasom. Audi Sport je razvio ovaj automobil sa sklopom od 50 kWh i koji teži 370 kg, uz mehaničku podršku za rekuperaciju električne energije prilikom svakog kočenja.
Prema informacijama ljudi iz Audija, ukupna snaga ovog automobila iznosi 670 KS. Prema pravilima Relija Dakar, vozilo mora biti teško minimalno 2.000 kilograma. Audi RS Q E-Tron je već imao svoj inicijalni test početkom mjeseca u Neuburgu i proći će kroz sveobuhvatan testni program do kraja godine koji podrazumijeva i nastupe na različitim cross-country relijima.