IZA KIJE JE VRLO USPJEŠNA 2021. GODINA
U 2021. godinu koja je počela u vrijeme globalne nesigurnosti u svim djelatnostima i na svim tržištima Kia je zakoračila odvažnom transformacijom brenda. Pritom je napustila dio naziva »Motors« i dobro poznati logotip u korist novog kreativnog oblika koji je sinonim za savremenu mobilnost, elektrifikaciju i održivost. Uticaj te preobrazbe vidljiv je u godini fenomenalnog uspjeha za Kiju i odveo je ovaj brend na čelo održive mobilnosti.
Način razmišljanja ‘nova godina, novi početak’ bila je u središtu Kijinog pristupa od početka 2021. kada se tradicionalni proizvođač automobila pokazao doslovno u bljesku svjetlosti. Jato piro-dronova prikazalo je novi elegantan logotip – ritmičnu neprekidnu liniju osmišljenu tako da inspiriše pokret. U onome što označava prekretnicu je Kia jasno predstavila svoj cilj da postane ikona promjena i inovacija, kao i cilj postati vodeća sila novog doba mobilnosti.
Mehanizam za ovu ključnu promjenu zacrtan je u okviru strategije Plan S s kojom je kompanija raširila svoje područje djelovanja kako bi ostvarila napredak u prelasku na električna vozila (EV), ponudila alternativna rješenja mobilnosti, kao što su zajednička upotreba automobila i sheme autonomne vožnje, te ojačala svoj rad na području namjenskih vozila. Pored toga Kia će istovremeno stimulisati održivu proizvodnju u cijelom lancu dobavljača upotrebom čiste energije i materijala koji se mogu reciklirati.
Nova dizajnerska filozofija Opposites United inspirisana prirodom
Pored novog logotipa, imena i promjene strateškog usmjerenja Kia je razotkrila i svoju novu dizajnersku filozofiju „Opposites United“ (u slobodnom prijevodu „suprotnosti koje se privlače“) – odvažan etos inspirisan prirodom, koju održiva mobilnost želi zaštititi. Dizajn Opposites United, koji se temelji na pet dizajnerskih stubova, dizajniraće sva Kijina buduća vozila, među kojima je na tržištu već model EV6, Kijino prvo isključivo električno vozilo.
Lansiranje vizionarskog električnog vozila
Potpuno novi električni crossover EV6, koji se u Evropi prodaje od kraja prošle godine, brzo je stekao simpatije ljubitelja električnih vozila. Pobjednička kombinacija Kijine napredne namjenske platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), odvažan i konceptualan stil, visokotehnološka mogućnost vrlo brzog punjenja, vrhunska unutrašnjost i izvanredne performanse elektro motora stvorili su je električno vozilo koje redovno osvaja priznanja iz svih dijelova svijeta. Kia je dala sebi zadatak da će donijeti revoluciju na područje mobilnosti i s modelom EV6 dokazala da je električna mobilnost spojiva s održivošću.
EV6 je prvi model u historiji Kije kod kojeg su rezervacije prijevremeno obustavljene zbog izuzetne potražnje. Takav nevjerovatan odaziv na visokotehnološkog crossovera nisu prepoznali samo kupci nego i brojni prestižni ocjenjivači. U nešto više od mjesec dana od početka prodaje EV6 je osvojio naziv BBC Top Gear ‘Crossover godine’, a nakon toga je bio okrunjen i za Njemački automobil godine u premium kategoriji. Pored toga se EV6 nedavno plasirao u finale izbora za ‘Evropski auto 2022. godine’.
Ali ugledne pohvale u posljednjih 12 mjeseci nije doživio samo revolucionarni EV6 – sjajan je bio i Kijin vrhunski veliki SUV Sorento koji je pored titule ‘Najbolji veliki SUV’ u izboru za Ženski svjetski auto godine (WWCOTY) osvojio i poznate dizajnerske nagrade Red Dot i iF.
Kia je kao naredni korak u usavršavanju svoje savremene ponude sportskih terenaca nedavno predstavila potpuno novog Sportaga. Model pete generacije je prvi Sportage koji ima ekološki prihvatljiviji priključno hibridni pogonski sklop (PHEV), a i prvi je Sportage koji je bio konstruisan, razvijen, modifikovan i optimizovan posebno za Evropu kako bi zadovoljio želje i zahtjeve evropskih kupaca. Evropski Sportage odlikuju nova tehnologija i napredni pogonski sklopovi te najsavremeniji inžinjering koji su garancija da se ovaj SUV na evropskim cestama osjeća kao kod kuće.
Fabrika u Žilini je jedna od najmodernijih u automobilskoj industriji
Kijin rast u Evropi pokreću vozila proizvedena lokalno u visokotehnološkom proizvodnom centru Kije u Žilini, u Slovačkoj. Modularni, prilagodljivi i najmoderniji objekti omogućavaju visoko učinkovitu i pravovremenu proizvodnu liniju zbog čega je žilinska fabrika ove godine premašila četiri miliona proizvedenih vozila. Fabrika je imala ključnu ulogu pri isporuci dijelova koji su osigurali uspjeh kompanije uprkos burnoj godini za automobilsku industriju i šire. U novembru je u fabrici pokrenuta proizvodnja potpuno novog Sportaga. Ceed je bio prvi model koji su krajem 2006. proizveli u fabrici u Žilini, a tamo još uvijek proizvode najnovije izvedbe Ceeda (hatchback Ceed, karavan Ceed SW, crossover XCeed i shooting brake ProCeed).
Rapidan rast tržišnog udjela u Europi – u trećem kvartalu rekordnih 4,2 posto
Kijina prodaja procvjetala je u čitavoj Evropi i u trećem kvartalu sa 4,2 posto dostigla najviši tržišni udio ikada, a Kia namjerava i dalje rasti. Jedan od modela koji je sastavni dio tog uspjeha je Niro kojeg su početkom prošle godine vlasnici vozila u studiji o vlasništvu električnih vozila J.D. Power 2021 (EVX) izabrali za pobjednika u kategoriji masovnih brendova.
Lansiranje novih modela i potpuna elektrifikacija evropske ponude do 2035. godine
Potpuno novi Niro, premijerno predstavljen na sajmu mobilnosti u Seulu u novembru, u Evropi će biti predstavljen u hibridnom i potpuno električnom ruhu sredinom 2022., kao dio Kijinih dugoročnih planova potpune elektrifikacije svoje ponude do 2035. godine.
Ključne investicije u mobilnost zajedničke upotrebe i punjačku infrastrukturu
Kia, koja je realna u svojim ambicijama da postane vodeća u tranziciji u održivu električnu mobilnost, svjesna je da je u tom procesu od ključnog značaja dobra i rasprostranjena punjačka infrastruktura. Zbog toga se nedavno pridružila investiciji u IONITY, vodeću evropsku mrežu za vrlo brzo punjenje električnih vozila, a osim toga i dalje ulaže u druge infrastrukturne projekte.