MERCEDES TESTIRA PROTOTIP NOVE E-KLASE KOJA STIŽE 2023.
Prototipovi nove, šeste generacije Mercedes-Benz E-klase prvi put su uočeni na testiranju na javnim cestama uoči planiranog predstavljanja u prvoj polovini 2023. godine. Interno poznata pod kodnim imenom W214, nova E-Klasa slijedi evolucijski put, s razvojem usmjerenim na usavršavanje svoje platforme, električne arhitekture i motora. Njegova se električna arhitektura uvelike unaprjeđuje kako bi podržala nove funkcije koje uključuju potencijal autonomne vožnje treće razine u zemljama u kojima je to dopušteno, zajedno s 5G povezivanjem koje po prvi put omogućuje brzo ažuriranje softvera.
S novim Mercedes-Benz EQE koji se nudi s električnim pogonom koji će u prodaju ući početkom naredne godine, E-klasa će ostati 2023. s elektrificiranim verzijama današnjih motora s četiri i šest cilindara. Što se tiče stila, novi model ima izgled sličan najnovijoj S-Klasi, s hrabrijim prednjim dijelom koji se sastoji od oštrijih prednjih svjetala i velike hromirane rešetke. Iako je maskiran na prototip, stražnji dio je opisan kao mješavina S-Klase i nove C-Klase.
Uz limuzinsku izvedbu čiji prototip testiraju, Mercedes-Benz također planira i u narednoj generaciji ponuditi E-klasu u karavanskoj izvedbi, kao i E-Klasu All-Terrain, koje bi trebali izaći 2024. godine. Mercedes-Benz ne odaje previše informacija o budućnosti E-Klase Coupéa i Cabrioleta, iako se vjeruje da bi novi CLE – naziv koji je Mercedes ponovo zaštitio i registrovao, mogao poslužiti kao zamjena za oba ova automobila i za manju C-Klasu Coupe.
Jedan od posljednjih modela koji se temelji na postojećoj Mercedes-Benzovoj MRA platformi, nova limuzina E-klase dobiva nešto duži međuosovinski razmak od današnjeg modela pete generacije. Širina traga također je povećana, što će novom modelu iz 2023. dati veće unutarnje dimenzije.
Dvostruki prednji i multi-link stražnji ovjes modifikovani su kako bi odgovarali novim dimenzijama platforme. Ponudit će se u kombinaciji s opcijskim zračnim ovjesom i, po prvi put na E-Klasi, sistemom upravljanja na stražnjim točkovima koji nudi do 10 stepeni upravljanja straga.
Motori, postavljeni u tradicionalnom uzdužnom položaju, bit će smanjeni po broju i – u odabranim modelima – kapacitetu. Osoblje Mercedesa je dalo naslutiti da se postojeći 4,0-litreni V8 s dva turbo punjača u E63 više neće nuditi. Kao i u manjem C63, koji bi trebao izaći 2022. godine, njegovo će mjesto zauzeti 2,0-litreni četverocilindrični motor s turbo punjačem, M139, s plug-in hibridnom pomoći za ukupnu snagu do 600 KS.