Posted on

MODERNA INKARNACIJA PORSCHEA 959 STIŽE IZ MARC PHILIPP GEMBALLE

Porsche nas polako priprema za dolazak modela 911 u Safari specifikaciji. Iako to nikada nije zvanično potvrđeno, testni prototipovi s povišenim ovjesom jasno sugerišu da Porsche radi na nečemu što apsolutno podsjeća na Safari izvedbe iz prošlosti. Dok čekamo zvanični dolazak modela 911 Safari, tuning kuće su tu da nas „zabave“ u tom čekanju. Jedan od posljednjih projekata dolazi iz tuning kuće Marc Philipp Gemballa.

O čemu se zapravo radi? Vratimo se sredinu 80-ih godina prošlog vijeka i prisjetimo se modela 959. Automobil koji je napravljen u 337 primjeraka, prvobitno je bio namijenjen za Porscheov fabrički angažman u Svjetskom reli šampionatu (WRC). Pravljen za čuvenu Grupu B, 959 nažalost nikada nije izašao na reli staze u svijetu, ali je projekat preusmjeren u neke druge grane autosporta. Tako je 959 završio na trkama izdržljivosti i Reliju Dakar. 1986. godine, 959 je osvojio klasu na 24 sata Le Mansa, a na Reliju Dakar je ostvarena dvostruka pobjeda Porscheovog tima.

35 godina kasnije, tuning kuća Marc Philipp Gemballa je kreirala 959 21. vijeka. Kao baza za ovaj model je poslužio 911 Turbo S, generacije 992. Klirens automobila u off-road modu iznosi 250 milimetara, a u cestovnom, on-road modu, automobil se spušta na 120 milimetara. Karoserija je u potpunosti izrađena od karbonskih vlakana, a dizajnirao ju je Alan Derosier, zagriženi fan marke iz Zuffenhausena.

Marc Philipp Gemballa je uz pomoć kompanije KW Automotive ovaj automobil opremila jedinstvenim ovjesom s dvostrukim lafetama koji se oslanja na čvrstu tehniku i aktivnu kontrolu. Pored već pomenute adaptivne visine vozila, automobil nazad koristi multi-link ovjes. Sofisticirani amortizeri za 20 milisekundi reaguju i adaptiraju se na bilo koju vrstu terena.

Pogonsku jedinicu ovog automobila potpisuje RUF, čuveni Porscheov tuner koji je redni šestocilindarski biturbo motor pojačao na 740 KS u osnovnoj konfiguraciji, dok najviše snage dobijate upotrebom unaprijeđenih VTG turbo punjača i remapiranjem elektronske kontrolne jedinice. Tada ovaj monstrum razvija čak 818 KS. „Veselu pjesmu“ ovog motora emituje Akrapovičev titanijumski izduvni sistem, kreiran specijalno za ovaj projekat.

Moderni 959 stiže na 20/21-inčnim kovanim felgama s centralnim šarafom za cestovni setup, dok je veličina za broj manja u off-road varijanti. Od 0 do 100 na većem setu ubrzava za 2,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 330 km/h. U off-road modu, brzina je ograničena na 210 km/h.

Ovaj automobil će biti proizveden u svega 40 primjeraka, a više od polovine tog broja je već rasprodato. Cijene kreću od 495.000$, ali to ne uključuje cijenu baznog modela koji će biti prerađen u ovu off-road zvijer.