Posted on

OPEL PREDSTAVIO SVOJE ASOVE ZA ZIMSKE DANE

Opel je spremio idealna vozila za zimske uslove s pogonom na sva četiri točka: Grandland Hybrid4, Insignia i njena sportska verzija s oznakom GSI. S ovim automobilima, kako kažu u Opelu, vožnja po snijegu nije samo zabavna već izuzetno sigurna. Kupci mogu birati između inovativnog elektirfikovanog SUV-a s pogonom na sva četiri točka – Grandland Hybrid4, limuzine ili Sports Tourer (karavanska izvedba) verzije za Insigniu i Insigniu GSI koji imaju i vektorsko praćenje i isporuku obrtnog momenta.

Novi Opel Grandland Hybrid4: Najbolje iz oba svijeta

Novi Opel Grandland Hybrid4 kombinuje snagu 1.6 turbo benzinskog motora i dva električna motora za ukupnu snagu sistema od 300 KS. Električna jedinica se sastoji od dva elektromotora: jedan na prednjoj i jedan na stražnjoj osovini. Snaga prednjeg električnog pogona iznosi 110 KS, a zadnjeg 113 KS. Prednji elektromotor prenosi svoju snagu na prednje točkove preko elektrifikovanog osmobrzinskog automatskog mjenjača. Drugi elektromotor i diferencijal su integrisani u zadnju osovinu, što pretvara Grandland Hybrid4 u vozilo sa permanentnim pogonom na sve točkove i optimalnim prijanjanjem. Takođe, veliki obrtni moment elektromotora dostupan je već od prvog pritiska na gas, pružajući optimalan grip na klizavim površinama. Maksimalna brzina električnog plug-in hibrida je 235 km/h.

Kod Grandlanda Hybrid4, vozači mogu birati između četiri režima rada i načina vožnje u zavisnosti od svojih želja, ali i uslova na cesti:

  • AWD mod: standardni režim rada i vožnje u kojem se podjednako koristi snaga i prednje i zadnje osovine
  • Sport mod: kombinacija snage SUS motora i elektromotora za dinamičan stil vožnje
  • Electric mod: režim u kojem Grandland Hybrid4 koristi isključivo elektropogon koji uglavnom aktivira zadnju osovinu, a po potrebi se aktivira i elektromotor na prednjoj osovini; najveća brzina u ovom režimu iznosi 135 km/h
  • Hybrid mod: fokusira se na optimizaciju i smanjenje potrošnje goriva, SUS motor i elektromotori surađuju s ciljem što bolje efikasnosti

Grandland Hybrid4 ima i opciju regenerativnog kočenja koje obnavlja energiju tokom usporavanja i kočenja koja bi inače nestala u vidu toplotne energije. Kupci mogu izabrati jedan od dva moda rekuperacije koji elektromotore pretvaraju u generatore koji električnu vraćaju u bateriju od 13,2 kWh.

Opel Insignia GSi: Twinster AWD i FlexRide ovjes

Opel Insignia sa turbo dizelskim motorom od 174 KS i ultradinamična Insignia GSi sa benzinskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem od 230 KS imaju najsavremeniji Twinster pogon na sve točkove sa zadnjim pogonskim modulom koji koristi sistem dvostrukog kvačila bez diferencijala. Obrtni moment ide na jedan ili oba zadnja točka nezavisno, omogućavajući sposobnost vektoriranja obrtnog momenta u punom potencijalu performansi automobila. U krivinama, veći obrtni moment ide na vanjski zadnji točak. Insignia kao Grand Sport limuzina i Sports Tourer karavan se stoga okreću još preciznije, reagujući još spontanije na vozačevo upravljanje volanom.

Opel Insignia sa AWD standardno dolazi sa mehatroničkim FlexRide prilagodljivim ovjesom, koje prilagođava amortizere i upravljanje u djelićima sekunde. Pored toga, FlexRide mijenja karakteristike gasa kao i odnos prenosa automatskog mjenjača sa osam (Insignia) ili devet brzina (GSi). Vozač može birati između načina vožnje “Standard”, “Tour”, “Sport” i – ekskluzivno za GSi – “Competition”. Dvostruki pritisak na prekidač “ESP off” omogućava posebno vještim vozačima da istraže krajnje granice Insignije GSi, bez sputavanja elektronskih pomoći. Za još bolje iskustvo dinamične vožnje, devetostepenim automatskim mjenjačem se upravlja preko polugica na volanu. Sa svojim naprednim Twinster pogonom na sve točkove i FlexRide prilagodljivim ovjesom, Opel Insignia je „kao kod kuće“ na snijegom prekrivenim planinskim prevojima, kao i na zimskim seoskim putevima.