Posted on

POVODOM 120. GODINA ŠKODA MOTORSPORTA RESTAURIRAN MODEL 1100 OHC COUPE

Povodom obilježavanja 120. godišnjice Škoda Motorsporta, zaposlenici Škoda muzeja i Centra za prototipove surađivali su na projektu rekonstrukcije trkačke Škode 1100 OHC Coupé. Timovi su započeli s preuređivanjem izvornog zaštitnog kaveza, šasije i motora te su obnovili karoseriju prema originalnoj dokumentaciji. Pri tom su koristili najsavremeniju tehnologiju kao i tradicionalne tehnike u konstrukciji karoserije.

Planiranje modela ŠKODA 1100 OHC (interne oznake tip 968), koji je prvenstveno bio namijenjen kružnim utrkama izdržljivosti, započelo je još u proljeće 1956. Do kraja 1957. dovršen je prvi od dva primjerka s otvorenom GRP karoserijom. Ovo vozilo i dalje predstavlja jedan od vrhunaca izložbe Škodinog muzeja. Redovni je učesnik nacionalnih i međunarodnih takmičenja historik automobila. Drugi 1100 OHC koristi Škoda u Velikoj Britaniji u reklamne svrhe, uglavnom na lokalnim događanjima.

Godine 1959./1960. dizajneri su nastavili rad na projektu 968 i stvorili dva ŠKODA 1100 OHC coupéa sa zatvorenom karoserijom. Korištene su provjerene komponente iz Škodinih serijskih modela. Za prednje točkove korišten je trapezni ovjes, koji se sastoji od dvije trokutaste poluge raspoređene jedna iznad druge, dok je nazad ugrađena spojna osovina s vučnim krakovima.

Motor je bio smješten iza prednje osovine te je uz montažnu jedinicu, koja se sastoji od stražnjeg osovinskog diferencijala i petostepenog mjenjača, postigao gotovo idealnu raspodjelu težine. Upravljanje dinamičnim trkaćim automobilom bilo je izvanredno; ŠKODA 1100 OHC Coupé pokretao je atmosferski redni četverocilindarski motor. Cilindar i kućište radilice izrađeni su od aluminija i izvedeni su iz Škode 440 ‘Spartak’, kao i radilica. Međutim, trkaći automobil značajno je premašio Spartakovu snagu od 40 KS (29,4 kW) pri 4200 o/min. Ovisno o finalnom omjeru prenosa, koji se mogao podesiti prema trkaćoj stazi, dvosjed s aluminijskom karoserijom i masom od samo 555 kg postigao je najveću brzinu od oko 200 km/h. Dvostruke kočnice uvijek su osiguravale učinkovito usporavanje.

Trkaća karijera dva ŠKODA 1100 OHC coupéa trajala je od 1960. do 1962. godine. Godine 1966. prodani su privatnim kupcima kada se više nisu smjeli takmičiti zbog promjena u tehničkim propisima, što je rezultiralo prestankom prodaje. Nakon toga, oba coupéa su uništena u incidentima. Vlasnik prvog vozila, čije su preživjele komponente korištene u rekonstrukciji, zamijenio je motor 1100 OHC sa serijskim četverocilindričnim s OHV pogonom ventila iz Felicije. Originalni motor dugo je bio izložen u Škodinoj strukovnoj školi prije nego što je konačno ugrađen u rekonstruisani 1100 OHC Coupé. Drugi coupé se zapalio i izgorio. Vozač je uspio izaći iz vozila, ali je aluminijska karoserija u potpunosti uništena.