Posted on

PREDSTAVLJEN NOVI FORD RANGER

Nakon jedanaest godina na tržištu, T6 generacija Rangera odlazi u historiju i u salone stiže potpuno novi Ranger. Primjenjujući evolucijski dizajn po uzoru na model Maverick, automobil je dobio masivniju prednju masku i LED svjetla u obliku slova C, a nekoliko važnih promjena se desilo i pod haubom, ali i u enterijeru automobila.

Međuosovniski razmak je povećan za 50 milimetara za više prostora za noge na zadnjim sjedištima. U Fordu su to postigli pomičući prednju osovinu naprijed što je povoljno uticalo i na napadni ugao koji je sada još manji, što dodatno olakšava vožnju na nepristupačnim terenima. Još jedna važna promjena se desila naprijed zahvaljujući novoj strukturi koja je inžinjerima dozvolila da naprave više prostora za veći V6 turbodizelski motor.

Straga je novi Ranger proširen za 50 milimetara što je stvorilo veći tovarni prostor. Ako pažljivije pogledate zadnji kraj, primjetit ćete ugrađeni prag na braniku za lakši pristup tovarnom prostoru. Obloga tovarnog prostora je izrađena od tvrde plastike, a u Fordu kažu da je prošla sve testove izdržljivosti te da se ne oštećuje tokom vremena korištenja. Da bi Ranger učinili još praktičnijim, dodali su i zakačke na čelične šine kako biste lakše osigurali vrijednije stvari koje prevozite.

Odlazeći Ranger je bio prilično zastario iznutra. Zaboravite takav Ranger – novi Ranger stiže sa SYNC4 infotainment sistemom koji se prikazuje na 10,1 ili 12-inčnom ekranu na dodir koji smo vidjeli i na najnovijem Edgeu. Pored velikog ekrana infotainment sistema, novi Ranger je dobio i potpuno digitalni klaster instrumenata kako bi držao korak s konkurencijom. Stara, masivna ručica automatskog mjenjača je zamijenjena stilizovanijim kontrolerom koji je dosta niži i ljepši, a elektronska parking kočnica i redizajnirani selektor moda pogona su pozicionirani sa ručicom na centralnu konzolu.

Kako Ranger ne bi ostao tek radna mašina, Ford ga je obogatio mnoštvom moderne tehnologije. To uključuje matrix LED svjetla, kameru od 360 stepeni, a u Fordu su razvili i novi sistem ažuriranja putem telefona – Ford Power-Up, a pomoću istoimene aplikacije, vlasnici mogu koristiti svoj telefon i za daljinsko upravljanje osvjetljenjem u kabini. Kupci će moći da odaberu dvije varijante 4×4 pogona: elektronski shift-on-fly sistem ili sofisticiraniji permanentni 4×4 pogon.

Pod haubom se mogu naći 2.0 četverocilindarski ili 3.0 V6 turbodizelski motori. I dok nema podataka o snazi novog 3.0 V6 turbo motora. Manji, četverocilindarski motor će biti ponuđen u verzijama s jednim i dva turbo punjača, a spominje se mogućnost i prodaje Rangera sa benzinskim 2.3 EcoBoost motorom. Sve će zavisiti od tržišta do tržišta, a još uvijek je rano govoriti o tome koje varijante će biti dostupne u Bosni i Hercegovini.

Osim što smo upoznali novi Ford Ranger, dobili smo i  kratak uvid u na to kakav bi mogao biti novi Volkswagen Amarok, koji će biti zasnovan upravo na novoj generaciji Rangera, a koji stiže naredne godine. Što se tiče Rangera, prve narudžbe u Evropi će biti moguće krajem 2022. godine, dok su prve isporuke planirane za 2023. godinu.