PREDSTAVLJENA DUGO OČEKIVANA ALFA ROMEO TONALE
Konačno je došao i taj dan, predstavljena je Alfa Romeo Tonale. Hvala svim mogućim božanstvima, silama, sudbini i čemu se više možemo zahvaliti što više nećemo gledati teasere, već sada možemo reći – tu je! Može neko reći da smo „sektaši“, ali Alfa Romeo je naša slabost. Ni ne čudi, obzirom na to da smo od malih nogu uz Suada Hotu koji je „doktor“ talijanska vozila, a radeći s njim, jednostavno usvojite ljubav prema Alfi. Tako da, molimo vas za razumijevanje radi našeg uzbuđenja.
Znamo, puristi će reći „zašto crossover, to nije Alfa, čemu povinovanje trendovima“… Možda zato što tako jednostavno mora? Sjetimo se Porschea prije nekih 20 godina. Bili su na koljenima, prodaja je bila značajno oslabila i budućnost brenda je visila o koncu. Ne zavaravajte se pričama o tradiciji, to u kapitalizmu ne pije puno vode. Da nije došlo do rapidne promjene, Porsche bi vjerovatno bio ugašen. Ipak, spasili su ih Cayenne i Macan. Ta dva modela su otvorila vrata svim drugim „pravim“ Porscheima kojih nikada nije bilo više, a Porsche iz godine u godinu raste. Nadajmo se da će ista sudbina zadesiti i Alfa Romeo, te da će prodaja ova dva modela vratiti Alfu na pravi put.
Baš kao i njegov veći „brat“ Stelvio, Tonale takođe nosi ime po poznatom planinskom prevoju. Obzirom na to da je rad na modelu Tonale započet dok je FCA grupacija bila samostalna, model je baziran na platformi koju su Alfa Romeo i FCA skupa razvili, a na kojoj se nalazi i Jeep Renegade. Platforma je modularna i spremna je za potpuno električnu verziju modela Tonale. Alfin drugi terenac u historiji je 4,53 metra dug, 1,84 m širok i 1,60 m visok.
Tonale će biti čistokrvna Alfa, ne morate da brinete za to. Uvjereni smo da će Tonale donijeti vozačko iskustvo u taj segment kao ni jedan model prije njega. Model koristi MacPherson ovjes koji koristi tehnologiju prilagodbe amortizera na osnovu frekvencije vertikalnih oscilacija, što u prevodu na prostiji jezik, ovom automobilu omogućuje brzu, preciznu reakciju na neravninama i vrhunsku stabilnost i ležanje na cesti. Alfini inžinjeri su postigli savršen omjer težine naprijed i nazad, a automobil koristi i „brake-by-wire“ sistem, te kako kažu iz Alfe, Tonale ima najprecizniji i najdirektniji volan u segmentu.
Iznutra, Tonale je prava Alfa. Zapravo, ono što se nalazi unutra je i ključ kašnjenja ovog modela. Razvoj softvera i dovođenje do savršenstva istog je nešto što je Alfi uzelo dosta vremena, ali sada kada je Tonale tu, znamo da je sve „leglo“ na mjesto. Tonale koristi 12,3 inčni digitalni klaster instrumenata, dok se na sredini komandne table nalazi 10,25 inčni ekran na dodir sa podesivim početnim zaslonom. Infotainment sistem posjeduje integraciju za Android Auto i Apple CarPlay, a sve nadogradnje se vrše bežično, putem interneta. Kako bi svojim kupcima ponudili vrhunski automobil, Tonale je opremljen i nizom sistema pomoći vozaču, brojnim sigurnosnim sistemima, kao i adaptivnim tempomatom.
Po čemu je Tonale naročito poseban? Ovo je prvi Alfin hibridni model, čime je započeta elektrifikacija ovog slavnog brenda. Tako će Evropljani imati dvije elektrifikovane opcije: blagi hibrid (MHEV) i punjivi hibrid (PHEV). Blagi hibridni pogon kao bazu koristi 1.5 litarski benzinski motor uparen sa sedmostepenim DCT automatskim mjenjačem i 48V elektromotorom koji pomaže u kretanju iz mjesta, a aktivan je i na niskim brzinama i električnom modu. Punjivi hibrid je vrhunac ponude. Baziran je na 1.3 litarskom turbo motoru koji snagu šalje na prednje točkove, dok je elektromotor smješten na zadnjoj osovini. Ukupna snaga pogonske jedinice iznosi 271 KS, a od 0 do 100 ubrzava za 6,2 sekundi. Pored hibridnih opcija, Tonale će biti ponuđen i sa novim 1.6 turbo dizelskim motorom od 130 KS.