Posted on

PREDSTAVLJENA RADIKALNO DRUGAČIJA NOVA OPEL ASTRA

Jedan od najpopularnijih kompaktnih modela u Evropi doživio je drastičnu transformaciju. Opel je predstavio novu generaciju modela Astra, sa radikalno izmijenjenim dizajnom. Iako se očekivalo da nakon kupovine njemačkog brenda od strane kompanije Peugeot, Astra bude znatno drugačija od prethodne, čini se da je transformacija ovog automobila iznenadila mnoge.

Promjene nisu dramatične samo spolja, već i u putničkoj kabini, ali i u mehanici s obzirom da nova Astra sada koristi EMP2 platformu PSA grupe. Kada je riječ o dizajnu,automobil dijeli mnoge stilske elemente sa najnovijom generacijom Opelovih crossovera, a najupečatljiviji detalj je karakteristična prednja crna maska sa prepoznatljivim “potpisom” LED dnevnih svjetala. Izlomljene linije spoljašnjosti nastavljaju se i na zadnjem dijelu vozila, na kome je ime modela sada ispisano čitavom širinom vrata prtljažnika.

Silueta Astre otkriva i stilsku vezu sa novom generacijom modela Peugeot 308, koji je takođe debitovao ove godine. Što se tiče dimenzija, automobil je sa 4.374 mm porastao u odnosu na prethodnika za neznatnih 4 mm. Širina od 1.860 mm, koja je za 51 mm veća u poređenju sa odlazećom generacijom, obezbijediće veći komfor u putničkoj kabini. Tome će doprinijeti i međuosovinsko rastojanje koje je poraslo za 13 mm i sada iznosi 2.675 mm. Sa druge strane, Astra je niža nego ranije – visina vozila je 1.470 mm, odnosno 15 mm manja nego prije. Prtljažnik je u novoj generaciji povećan na 422 litra.

Enterijer automobila takođe pokazuje uticaj PSA grupe, a neminovna digitalizacija donosi dva velika, 10-inčna ekrana na komandnoj tabli. Na prvim promo fotografijama predstavljen je bogato opremljen model sa automatskim mjenjačem, čija je ručica, po ugledu na mnoge nove modele, svedena na prekidač na centralnoj konzoli. Kompletan utisak je da je unutrašnjost presvučena kvalitetnim materijalima i da Opel na taj način “koketira” sa premium segmentom.

Motorizacija startuje sa 3-cilindarskim 1.2-litarskim turbo-benzincem, u verzijama sa 110 i 130 KS. U ponudi ostaje i dizelaš, i to poznati agregat sa 130 KS. Svi ovi motori standardno se isporučuju sa 6-brzinskim manuelnim mjenjačem, a kao opcija se nudi 8-stepeni automatik. Novina je uvođenje plug-in hibrida. Sastoji se od 1.6 turbo-benzinca sa 150 KS i elektromotora od 110 KS. Kako je saopštio proizvođač, ukupna kombinovana snaga pogonskog sistema je 180 KS. Dostupna je i snažnija varijanta sa 225 KS. Baterija je kapaciteta 12,4 kWh, a autonomija u vožnji na struju 50 km.

Cijena nove Astre za sada nije poznata, ali njemački mediji pišu da će ostati na nivou prethodne. Početak prodaje je na jesen, dok će prvi primjerci do svojih vlasnika stići u januaru 2022.

Izvor: B92