PREDSTAVLJENA ŠKODA ENYAQ iV: NAJVAŽNIJI MODEL U HISTORIJI BRENDA
Škoda je večeras na prezentaciji u Pragu te putem digitalnih kanala javnosti predstavila novi, potpuno električni model ENYAQ iV. Riječ je o modelu koji od starta razvijan za električni pogon, pa je stoga očekivano i postavljen na dobro poznatu MEB platformu iz Volkswagen grupe. Dug 4,65 metra, širok 1,88 i visok 1,62 metra, novi Škodin električar uz zavidne dimenzije krasi i impresivan dizajn kojeg, moramo priznati, nismo očekivali kada smo vidjeli prve službene slike pod maskirnom folijom.
Na prednjem dijelu tako se nalaze nova Matrix LED svjetla koja povezuje maska koje je također osvjetljena. Iz Škode prednji kraj nazivaju “kristalnim licem” novog modela, a njezin dizajn ujedno najavljuje dizajnerski smjer modela koji slijede.
Budući da svi električni modeli moraju biti aerodinamični, ENYAQ iV može se pohvaliti cD vrijednošću od 0,27, što je impresivna aerodinamična brojka za vozilo ove veličine.Osim na dizajn mislilo se i na praktičnost, pa tako prtljažnik broji čak 585 litara. Uz to, na prezentaciji u Pragu Škodini stručnjaci nekoliko su puta istaknuli kako ENYAQ iV uz dimenzije Octavije nudi prostranost Kodiaqa.
Unutrašnjost je dizajnirana po uzoru na ostale nove Škodine modele, a tu prije svega mislimo na Octaviju. Ispred vozača se tako nalazi digialni kokpit, dok središnjim dijelom dominira masivni zaslon osjetljiv na dodir putem kojeg je moguće kontrolirati većinu funkcija.
Što se tiče motorizacija, ona je već poznata budući da su u Škodi te informacije odlučili podijeliti nekoliko tjedana prije premijere. Kupci će tako moći odabrati između nekoliko opcija – čak 3 različite baterije, stražnjeg ili pogona na sve točkove te 5 različita elektro pogona. Ponudu otvara izvedba sa 55-kWh baterijom uz koju doseg iznosi 340 km. Spomenuta verzija ima pogon na stražnje točkove i elektro motor snage 109 kW.
Slijedi izvedba s baterijom od 62-kWh te elektro motorom od 132 kW koja ima doseg od 390 km. Treća izvedba sa stražnjim pogonom ima elektro motor snage 150 kW i bateriju od 82-kWh uz koju doseg iznosi čak 510 km. Dostupna će biti i verzija sa pogonom na sva četiri točka, već spomenutom baterijom od 82-kWh i dva elektro motora ukupne snage 195 kW ili u top izvedbi 225 kW. Spomenuta top izvedba (225 kW, tj 305 KS) bit će najsnažnija Škoda ikad proizvedena, i dobit će oznaku RS. Sprint do stotke traje 6,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 180 km/h. Doseg za verzije sa pogonom na sva četiri točka iznosi 460 km. U Škodi ističu da se automobil može puniti na brzim punjačima od 125 kW, te u tom slučaju punjenje od 10 do 80 posto traje 40 minuta.
Izvor: Jutarnji.hr