RENAULT PRIVODI KRAJU RAZVOJ CLIA RALLY3
Renault se ozbiljno posvetio autosportu. Kroz svoj brend, posvetili su se reliju i kružnim trkama. Najprije su razvili Clio Rally5 i Clio Cup (kružne trke), a onda su prošle godine predstavili Clio Rally4. Tu je i Alpine koja je prisutna na reliju (A110 R-GT), kružne trke (A110 Cup) i Formula 1 (Alpine BWT F1 tim). Renault Customer Racing (Renault Sport više ne postoji) sprema još jedan automobil koji će biti namijenjen reliju.
Clio Rally3 je prvi reli automobil iz kompanije s pogonom na sva četiri točka. Rally3 klasa je koncipirana tako da maksimalno približi reli automobile s 4×4 pogonom timovima i vozačima s manjim budžetom. U principu, preuzeta je forma nekadašnjih R2, a sada Rally4 automobila koji su prilično jeftini za jedan vrhunski reli auto, ali su na sve to dodali i stražnji diferencijal. Prvi automobil u klasi je bila Ford Fiesta Rally3 koja je praktično derivat Fieste Rally4. Vizuelno, one su praktično identične, a razlikuju se samo po malom stražnjem spojleru koji Rally3 verzija ima, a Rally4 nema.
Do ove godine, klasa nije imala šampionat u kojem bi bila dovoljno konkurentna. Ipak, WRC3 je ove godine namijenjen automobilima Rally3 specifikacije, iako su nastupi dozvoljeni i posadama u Rally4 i Rally 5 automobilima, ali nisu podjednako konkurentni. Takav slijed događaja je privukao Renault da razvije Clio Rally3. U principu, baza je već postojala. Clio Rally4 je već pokazao koliko je konkurentan sa svojim 1.3 TCe motorom koji je jedini u klasi sa četiri cilindra.
Tokom ove godine, Renault će vršiti posljednja testiranja i započeti proces homologacije. Prvi testovi će biti obavljeni na makadamu, da bi se kasnije tokom godine prebacili na testove na asfaltnim stazama. Takmičarski debi možemo očekivati početkom 2023. godine. Vrlo je moguće da će premijerni nastup imati na 91. Reliju Monte Karlo 2023. kao što je to bio slučaj s Cliom Rally5 (Reli Monte Karlo 2020.) i Cliom Rally4 (Reli Monte Karlo 2021.) kada su vršili ulogu nulte posade.