STEREOTIPI O AUTOMOBILIMA KOJI NAS NERVIRAJU
Stereotipi i predrasude su nešto što će uvijek biti prisutno u svakom društvu, vezano za svaku sferu života. Mi smo portal koji se bavi automobilima pa nas predrasude i stereotipi o drugim životnim sferama ne zanimaju. Ovaj članak niko ne sponzoriše, ne plaća me Volkswagen, ne plaća me Alfa Romeo, ne plaća me ni Hota (barem ne za ovaj članak…) dakle, čisto moji stavovi s kojima se niko drugi ne mora slagati. Neću duljiti s uvodom već ću odmah krenuti na stvar.
VOLKSWAGEN GOLF JE INSTITUCIJA – NEMA BOLJEG AUTA U SEGMENTU
O Bože… Reče neko ko nije vozio ništa drugo osim Golfa „četvorke“. Istina, Volkswagen Golf jeste dobar auto, sa svim svojim vrlinama i manama. Jednostavno, niti jedan auto nije savršen. Ono što mene nervira kod Golfa je njegova početna cijena (novi primjerci) i činjenica da nije najprostraniji auto, iako dimenzije sugerišu da bi trebao nuditi dovoljno prostora. Hvala Bogu, rođen sam nakon rata pa nemam tu emotivnu povezanost s Golfom koji je u ratu bio „multifunkcionalno“ vozilo. Ipak, treba biti realan. Danas svi prave jako dobre automobile, a u konačnici sve se svodi na stvar ukusa. Dakle, molim vas izbijte sebi iz glave da je vaš Golf najbolje auto u segmentu. Možda jeste vama, ali ne mora biti i drugima!
FRANCUZ – KVARI SE, TO JE SMEĆE, IZBJEGAVAJ U ŠIROKOM LUKU!
A istina, pokvari se i Renault i Peugeot i Citroen. Zašto? Pa možda zato što ga ne održavaš adekvatno prijatelju? Član naše ekipe već 17 godina vozi Francuza, i službeno i privatno. Činjenica je da su ti automobili daleko „osjetljiviji“ na servisni interval, ali valjda nije toliko teško zapamtiti kada trebaš da odvezeš svoj auto na servis? Dakle, kao i svaki drugi auto, postoje neke vrline i mane. Svakako, vrline su ekonomičnost, štedljivost i praktičnost. Udobnost ne treba ni spominjati. Pohvalne su i cijene održavanja francuskih automobila koje su kud i kamo niže nego kod automobila njemačkog porijekla. Mane? Tu i tamo, potkradu se problemi sa elektronikom, kod nekih automobila postoje i problemi s ovjesom koji nije predviđen za kozije puteve po kojima svakodnevno vozimo, a postoje i određeni motori koji se muče s našim „kvalitetnim“ gorivom koje dobijamo. Dakle, sve se svodi na to koliko vodite računa o svom autu.
SEKTAŠI – MOJA MARKA JE NAJBOLJA
Posebno iritantna pojava. Ne možemo reći da je ovo baš konkretan stereotip, više je pojava, ali unutar takvih „skupina“ se kreću nebuloze kakve normalan ljudski mozak ne može obraditi. U principu, radi se o izgrađenoj „religiji“, „kultu“ koji slavi isključivo jednu marku koja je najbolja, najpouzdanija, najcjenjenija, najisplativija… Ma svaki mogući superlativ. U realnosti, to je marka kao i svaka druga, a pripadnici te „sekte“ zapravo nisu ništa drugo ni vozili u svom životu. Ipak, ne treba griješiti dušu i generalizovati. Postoje normalne, civilizovane i racionalne grupe obožavatelja nekog brenda i u tome nema ništa sporno. Ali ipak, postoje i one koje jednostavno dokazuju da i Bog griješi.
AUTOMATSKI MJENJAČ SE KVARI
Ovu posebnu volim. U bliskoj prošlosti sam radio i kao prodajni savjetnik za Škodu, Fiat i Hondu. Klijenti su mi često dolazili sa zahtjevom da bi kupili auto isključivo s manuelnim mjenjačem jer se automatski kvari. Ljudi dragi, živimo u 2022. godini, automatski mjenjači su daleko uznapredovali i sama činjenica da su u mnogim automobilima jedina opcija vam govori u prilog da se ti mjenjači više ne kvare. Pardon, ne da se ne kvare. Sve je moguće pokvariti neadekvatnim rukovanjem i lošim ili nikakvim održavanjem. Ipak, broj problema s automatskim mjenjačima se toliko smanjio da apsolutno nemate brige kada budete kupovali novi auto. Naravno, treba biti oprezan prilikom kupovine polovnog vozila s automatskim mjenjačem kako bi se ustanovilo da li je i sam mjenjač adekvatno održavan.
TESLU VOZE EKOLOŠKI OSVJEŠTENI LJUDI
Na svu sreću, ova pojava nije česta kod nas. Iako kad bih sreo Teslu u prolazu, pljujem za njom kao kada priprost i sujevjeran narod pljuje za crnom mačkom. Teslu voze idioti. Moram biti direktan. Nisam ljubitelj električnih automobila, ali ako se već odlučujete za tu tranziciju, nije li pametnije izabrati neki električni auto renomiranog, pouzdanog proizvođača koji nema probleme sa svojim automobilima? Tesla se toliko puta zapalila, svojim autopilotom izazvala udes… O pouzdanosti nećemo ni govoriti. U BiH je veoma malo električnih automobila, ponuda je zaista mala. Ali ako već moram izabrati električni automobi, radije ću izabrati neki Volkswagen ID model, Audi E-Tron ili ako baš imam novca, voziću Porsche Taycan. Uskoro ćemo dobiti i Toyotin bZ4x na bh. tržištu, a očekujemo i druge proizvođače. Dakle, Teslaši, žao nam je, ali držite svoj auto na oku kako se ne bi sam od sebe zapalio i emitovao više CO2 od VW Golfa dvojke…
ISMIJAVANJE ALFE ROMEO
Na ovo sam najviše alergičan. Alfa Romeo je brend koji je u mnogim segmentima često išao daleko ispred svog vremena. Nažalost, sve dobre strane njihovih automobila su često zasjenjene čestim kvarovima i lošem glasu o nepouzdanosti. Alfa je automobil koji sa sobom nosi emociju, emociju koju je teško pronaći u drugim automobilima. I opet, vraćamo se na ono koliko održavate vaše vozilo i kako. Alfa Romeo nije najjeftiniji automobil za održavanje. Samim tim, cijene dijelova uglavnom dovode do toga da vlasnici žele reparaciju postojećih ili ugradnju jeftinijih dijelova sumnjive kvalitete. Rezultat su česti kvarovi i brojni problemi koji se izazovu neadekvatnim održavanjem. A ko ismijava Alfu? Pa najčešće pametnjakovići koji voze bicikl ili pak koriste javni prevoz, a vidjeli su da je to jako cool i da mogu dobiti mnogo lajkova. E j… vas lajk.
Ovo su tek neki koji me baš nerviraju. Naravno, ima tu dosta stvari i pojava u autoindustriji koje mi „uništavaju“ želudac. O tome ćemo neki drugi put, a u komentarima na Facebooku možete nam pisati šta vas nervira.