TOYOTA GR YARIS H2 – TESTNI AUTOMOBIL S MOTOROM NA VODIK
Električna vozila na baterije će postati standard u narednih nekoliko decenija. To je činjenica s kojom se očito moramo pomiriti. Međutim, još uvijek postoje zemlje, kompanije i naučnici koji rade na usavršavanju pogona na hidrogen, a to uključuje i Toyotu. Proizvođač automobila već nudi Mirai s pogonom na gorive ćelije, iako kompanija također razvija motor s unutrašnjim sagorijevanjem na vodik, koji sada pokreće eksperimentalni prototip GR Yaris.
Novi 1,6-litarski trocilindrični motor s turbopunjačem počeo je život kao pogonska jedinica GR Yarisa, iako su Toyotini inženjeri morali modifikovati njegove sisteme opskrbe i ubrizgavanja za čisto vodikovo gorivo. Prototip Yarisa je drugi automobil s unutarnjim izgaranjem na vodik. Ranije ove godine, Toyota je otkrila eksperimentalnu Corollu s istim modificiranim 1,6-litarskim motorom iz Yarisa. Motor ispušta nultu emisiju CO2, iako se tokom normalnog rada može izgorjeti mala količina motornog ulja. Ipak, emisije motora su znatno smanjene u usporedbi s onima na benzin.
Pogonski sklop u Corolli se trenutno razvija u trkama kompaktnih automobila u Japanu. Toyota se od maja takmiči u japanskoj seriji trka Super Taikyu s automobilom, a izvršni direktor Akio Toyoda je takođe bio za volanom na jednoj od trka. Motor s unutrašnjim sagorijevanjem na vodik zadržava neke od najljepših aspekata tradicionalnih automobila – njihov zvuk. Pjesma Toyotinog trocilindraša nije prva na top listama, ali je svakako pjesma s notama koje električni automobili ne mogu ispjevati. Tehnologija bi mogla omogućiti proizvođačima automobila da postignu (gotovo) nulte emisije bez svođenja iskustva vožnje na komad stakla i neki softver.
Toyota je počela razvijati motore na vodik s unutrašnjim sagorijevanjem 2017., iako je tehnologija još uvijek daleko od komercijalizacije. Na cesti je tek nekoliko vozila na vodik, a to su gorive ćelije. Do motora s unutrašnjim sagorijevanjem koji radi na vodik ostaje još nekoliko godina, iako se priča da neće potrajati predugo. Toyota će navodno ubaciti motor s unutrašnjim sagorijevanjem na vodik već u sljedeću generaciju Priusa koji bi trebao stići 2025. godine.