Posted on

TUNING VREMEPLOV: VOLKSWAGEN GOLF ABT SPORTSLINE

„Oporavljajući“ se od dočeka Nove godine, listajući po početnoj stranici Facebooka, naišli smo na veoma zanimljiv tekst na jednom hrvatskom portalu gdje smo uspjeli „zaploviti“ kroz vrijeme. Vratili smo se u vrijeme kada čak ni naš najstariji član nije bio rođen, vratili smo se u 1982. godinu. Da vam ne kvarimo previše doživljaj, prenosimo vam tekst u cjelosti.

Kompanija ABT Sportsline uvelike je poznata u svijetu auto-entuzijasta koji svoje afinitete posebno usmjeravaju prema automobilima marki Volkswagen, Audi, Škoda i Seat, odnosno ukratko vozilima iz ponude VW-ovog koncerna. No mnogi ne znaju da dotična kompanija svoje korijene vuče još iz 19. stoljeća, odnosno davne 1896. godine.

U to vrijeme primarna djelatnost naravno nije ni približno bila vezana uz automobile, već uz jedan pojam koji se često veže uz pojam automobila, a to su konji. Da, tih se godina kompanija bavila izradom potkova za konje, tako da samim time zapravo današnje bavljenje automobilima za tu kompaniju na neki način samo predstavlja evolucijski niz.

Pravi preokret od konja od krvi i mesa prema onima pod poklopcima motora zapravo kreće 1935. godine, tj. rođenjem gospodina pod imenom Johann Abt, koji je već tokom rane mladosti shvatio da ga svijet na četiri kotača posebno privlači, pa je tokom godina svog života ostvarivao zapažene rezultate u brdskim utrkama, vozeći jedno vrijeme i za tada ultra-jaki fabrički tim pod nazivom Abarth. No u to vrijeme nije bilo nekih bitnih naznaka za sve ono što će njegovi sinovi Hans-Jürgen i Christian ostvariti nekoliko desetljeća kasnije…

Naime, iz kompanije Auto-ABT je 1991. godine nastala nova, ABT Sportsline GmbH, te je tom prigodom na lokaciji u njemačkom Kempten-Leubasu izgrađen prostor od 3,500 kvadratnih metara prostora iza čijih se zatvorenih vrata od tog vremena do danas nalazi jedna mala manufaktura snova.

Tokom sljedećih nekoliko godina, kompanija ABT Sportsline GmbH povezala se s VW koncernom, te je izgradila reputaciju kao kompanija koja svoje primarne interese provlači kroz polje tuninga i stylinga fabričkih automobila.

Tokom godina je dotična kompanija, kao i njeni vlasnici, ostvarila ogromne uspjehe na polju utrkivanja, te je kroz sudjelovanja njihovih automobila u serijama takmičenja poput STCC-a, DTM-a, te ADAC GT-Mastersa status uspješne kompanije koja itekako zna šta radi, zapravo samo potvrđen. Samim time kompanija ABT Sportsline u današnje vrijeme uživa povjerenje kupaca kao zaista malo koja druga u svijetu koji povezuju četiri točka i volan.

Naravno, kako to obično biva, svo iskustvo se iz sastavljanja automobila namijenjenih utrkivanju prenijelo i na one cestovne, tj. tuning modele koje tvrtka potpisuje, pa se tako kroz godine na tržištu pronašla nekolicina zaista hvale vrijednih automobila koji nose potpis tog slavnog prezimena.

U tom maniru vrijedi spomenuti ABT AS4-R za koji su se neki od automobilima posvećenih medija izrazili izuzetno pozitivno mišljenje vezano uz ogromnu snagu i lakoću upravljanja, a ne bi trebalo izostaviti niti Audi TT druge generacije, kojem je upravo ta tvrtka osigurala kultni status kroz preradu jednostavno nazvanu TT-R.

Brojke koje ove automobile prate dobrim su dijelom vezane uz iznimne performanse, no isto tako su jednim dijelom vezane i uz cijenu, što pak očito nikoga ne smeta pretjerano puno, jer ABT-ovi automobili iz garaže izlaze s garancijom koja vrijedi čak i u najobičnijem servisu lokalnih koncesionara, što pak samo još malo ide na ruku kvaliteti kojom tvrtka ABT Sportsline uvjerljivo raspolaže već godinama.

No, neke od glavnih asocijacija vezanih uz ovu kompaniju nisu usmjerene prema nekom novom modelu koji je prošao tretman uljepšavanja i osnaživanja, već prema jednom roza-bijelom Porscheu 944, za čijim je volanom Christian Abt ostvarivao iznimne rezultate na autodromima, te prema jednom zaista posebnom Volkswagen Golfu koji su mnogi u današnje vrijeme zaboravili.

Dotični je Golf 1982. godine svoj život započeo kao jedan najobičniji GTI bijele boje, no ekipa iz ABT Sportsline jednostavno nije odoljela od tog automobila napraviti nešto posebno, pa su se momci iza zatvorenih vrata malo pozabavili s ama baš svakim dijelom dotičnog automobila, te prerade još iste godine predstavili svijetu u obliku tuning-kita.

Izvana je ovaj Golf i dalje bijele boje, no za razliku od „običnog“, u smislu ovog su prije svega primjetna proširenja od skoro 15 cm sa svake strane. Prednji spojler nalik grtalici, prednja maska bez tradicionalno-smještenog Volkswagenovog logotipa i ostatak crnih detalja uzduž i poprijeko karoserije samo su dio ukupnog dojma, dok nešto širi točkovi izbačeni prema van upotrebom „distancera“ i blago spuštena karoserija itekako dopunjavaju dojmove oko ovog veoma posebnog automobila.

No ono najposebnije zapravo se krije ispod bijelog poklopca motora, gdje u originalnom stanju kuca čelično srce s ukupno 110 konjskih snaga. Iako je motor pod „haubom“ prve generacije Golfa GTI bio dovoljno jak, ekipa iz ABT Sportsline s time se baš i nije slagala, pa se odjednom u sklopu 1.8 litarskog motora našao i turbo-punjač marke KKK, „posuđen“ iz tada aktuelnog Audija Sport Quattro.

Tim je dodatkom sveukupnom disanju ovog motora snaga sa spomenutih 110 narasla na ukupno 161 konjsku snagu, a time bi ovaj Golf čak i u usporedbi s najnovijom generacijom Golfa GTI ispao konkurentan u smislu ubrzanja od ukupno 6,8 sekundi. Naravno, svi ti veći ili manji zahvati na motoru, ovjesu, pogonskom sklopu i svim ostalim detaljima vezanim uz ovaj automobil u to vrijeme nisu bili ni najmanje jeftini, no kada se ovako dorađeni Volkswagen Golf pogleda kao komplet kojime su vozači Golfa GTI mogli raspolagati prije više od dvadeset godina, 15.000 D-Maraka i ne izgleda pretjerano puno novca.

Šteta je samo što se ovakvi automobili ne spominju toliko često, jer samim svojim postojanjem nerijetko predstavljaju prekretnicu u svijetu koji i dan danas živi.

Tekst potpisuje Ivan Gluhak | Automobili.hr