UNAPRIJEĐENI KIA STINGER U EVROPI DO KRAJA GODINE
Kia je nedavno predstavila podatke o unaprijeđenom Stingeru, koji će se prodavati u Evropi. Kijina prestižna fastback sportska limuzina sada donosi osvježen dizajn s kojim će učvrstiti svoj gran turismo karakter, dok je ujedno dobila mnoštvo novih tehnologija i sigurnosnih unaprijeđenja.
“Stinger i dalje postavlja nove standarde u Kiji i još uvijek je automobil, fokusiran na užitak u vožnji i pritom će i na dugim relacijama vozaču nuditi udobnost i stil,” rekao je Emilio Herrera, izvršni direktor u Kia Motors Europe. “Unaprijeđeni model nastao je na osnovu Stingerovog dobro prihvaćenog grand touring karaktera, s osvježenim dizajnom, novim tehnologijama i većom upotrebljivošću, što će povećati njegovu privlačnost u Evropi.”
Stinger do kraja godine stiže u Evropu – dolazi s najdužom evropskom garancijom
Od početka prodaje u Evropi 2017. godine prodato je oko 10.000 primjeraka Stingera. Prodaja unaprijeđenog modela u nekim evropskim zemljama počinje do kraja godine, dok u ostale zemlje stiže početkom 2021. godine. Kao i svi ostali modeli Kia i Stinger standardno nudi fabričku 7-godišnju garanciju, koja važi za cijelo vozilo (odn. do 150.000 kilometara, prve 3 godine bez ograničenja prijeđenih kilometara).
Osvježena vanjština, novi materijali i tehnologije u unutrašnjosti
Unaprijeđeni Stinger donosi osvježen eksterijer i rješenja, koja uljepšavaju izgled i poboljšavaju kvalitet, dok vlasnicima istovremeno nude više mogućnosti izbora boja i materijala. Promijenjena kabina potvrđuje Stingerove brojne adute.
Sprijeda je Stingerova maska (tzv. ‘tigrov nos’), smještena između novih LED farova. Novi dizajn i dnevna LED svjetla daju vozilu high-tech izgled, s oštrim linijama usmjerenim naprijed. Zadnja svjetla vizuelno šire vozilo i kreiraju prepoznatljiv svjetlosni pečat, koji igra ulogu suptilnog spojlera, smještenog na prtljažnim vratima. Novi pokazivači smjera sastavljeni od 10 LED svjetala uokvireni su u mrežu koja je dizajnerima poslužila kao inspiracija iz motosporta i podsjeća na kariranu zastavicu.
Novi 19-inčni aluminijski naplaci karakteristični su zbog svog zapletenog geometrijskog dizajna koji naglašava sportsku, grand tourer prirodu vozila. Stinger je po prvi put zelenu boju karoserije (Ascot Green).
U unutrašnjosti kabina je ostala nepromijenjena, ali sa suptilnim vizuelnim izmjenama i kvalitetnijim materijalima koji dočaravaju luksuzni ambijent. Promjene uključuju i metalik umetke na upravljačkom obruču i kromirane rubove instrument ploče. Unutrašnje ogledalo sada je je bez okvira, što kreira moderan izgled i poboljšava vidljivost unazad.
Zavisno od opreme vozila armaturna ploča i vrata mogu imati nove kontrastne šavove, dok središnja konzola može imati umetke od aluminija. Armaturna ploča donosi Kijin infotainment sistem s 10,25-inčnim zaslonom na dodir i navigacijskim sistemom, koji je oivičen sjajnom crnom bojom. Nova ambijentalna rasvjeta nudi mogućnost izbora između čak 64 boja, čime vozaču omogućava da suptilnom rasvjetom kreira svoj karakter kabine.
Stinger će evropskim kupcima biti na raspolaganju s Nappa kožnim tapeciranjem crne (Saturn Black) ili (opcija) crvene boje. Prvi put je u ponudi i tapeciranje od meke uštavljene kože i to crne boje (Saturn Black) s kontrastnim crvenim šavovima i crvenim sigurnosnim pojasevima.
3,3-litarski T-GDi benzinski motor – s najbržim ubrzanjem u istoriji Kije u Evropi
Podaci o prodaji Stingera u tri godine razotkrivaju da se većina kupaca upravo odlučila za ovaj najsnažniji, 3,3-litarski T-GDi 6-cilindrični benzinski motor.
Unaprijeđeni Stinger biće raspoloživ isključivo s ovim motorom visokih perforrmansi koji pruža trenutno ubrzanje i brz odaziv na vozačeve inpute, dok ujedno nudi prefinjeno grand touring iskustvo, koje je idealno za duge vožnje.
Najsnažniji i ujedno jedini motor u Stingerovoj ponudi u Evropi (u ponudi više nema 2.0 T-GDI benzinskog i 2.0 CRDi dizelskog motora), 3,3-litarski T-GDI twin-turbo 6-cilindraš iz Kijine motorne porodice Lambda ostaje nepromijenjen. Može se pohvaliti najvećom snagom od 370 KS pri 6.000 okr./min i okretnim momentom od 510 Nm u rasponu od 1.300 do 4.500 okr./min. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je samo 4,9 sekundi, što znači da je Stinger sa 3,3-litarskim T-GDi motorom model Kije s najbržim ubrzanjem koji je ikad bio raspoloživ u Evropi.
Ovaj motor je standardno raspoloživ u kombinaciji s uglađenim 8-stepenim automatskim mjenjačem koji je odlično usklađen sa Stingerovim gran turismo karakterom i pogonom na sva četiri točka.
Novi široki zaslon na dodir i digitalni zaslon između mjerača
U središtu Stingerove osvježene kabine je unaprijeđeni zaslon na dodir s infotainment sistemom koji s novom funkcionalnošću zadovoljava visoka očekivanja kupaca.
Najsavremenije infotainment tehnologije na 10,25-inčnom zaslonu
Unaprijeđeni Stinger od sada će standardno nuditi novi 10,25-inčni zaslon na dodir. Bluetooth multipovezanost korisnicima omogućava istovremenu povezivost dva uređaja – jednog za telefoniranje bez ruku i upotrebu multimedija, a drugog samo za upotrebu medija. Napredni prilagodljivi i djeljivi zaslon korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje različitih funkcija vozila. Sistem standardno nudi upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto, s glasovnim upravljanjem većine funkcija, kao što su npr. grijanje i hlađenje, audio uređaj i navigacija.
Unaprijeđeni model donosi 7-inčni digitalni zaslon visoke rezolucije, koji se nalazi na instrument tabli. Kolor zaslon živahne grafike za različite načine vožnje vozaču među mjeračima nudi kristalno čiste informacije.
Unaprijeđeni Stinger takođe donosi daljinsko paljenje motora, koje omogućava paljenje motora pomoću dugmeta na pametnom ključu.
Nove asistencijske tehnologije (ADAS) kao pomoć vozaču i za zaštitu putnika
Unaprijeđeni Kia Stinger ima identične asistencijske sisteme ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) kao prije, a dobio je još nekoliko novih pomagala i unaprijeđenja koja pružaju još bolju zaštitu vozaču, saputnicima i ostalim učesnicima u saobraćaju.
Zavisno od tržišta i opremljenosti vozila Stingerov ADAS ima sljedeće unaprijeđene funkcije:
• sistem za spriječavanje naleta sprijeda (FCA) koji kod dolaska na raskrsnicu prepoznavanjem dolazećeg saobraćaja na drugoj strani ceste nudi zaštitu; pored toga nudi i veću zaštitu zbog prepoznavanja vozila, pješaka i biciklista,
• sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA) sada može prepoznati rub ceste i crte na cesti i upozorava vozača prilikom napuštanja vozne trake bez upotrebe pokazivača smjera,
• sistem za pomoć kod spriječavanja sudara u mrtvom uglu (BCA) predstavlja nadgradnju postojećeg sistema za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BCW); umjesto jednostavnog upozoravanja vozača na vozila na susjednoj traci na autocesti BCA kočenjem pomaže vozačima da izbjegnu eventualni sudar,
• u Evropi će unaprijeđeni Stinger sada nuditi inteligentnu asistenciju kod ograničenja brzine (ISLA) koja se temelji na prepoznavanju saobraćajnih znakova,
• upozoravanje vozača na dekoncentrisanost (DAW) dobilo je unaprijeđeno djelovanje i to do brzine do 210 km/h, a vozača takođe upozorava ako ne reaguje na vozilo ispred koje se zaustavilo,
• radarski tempomat koji se temelji na navigaciji (NSCC) pomaže vozaču na krivudavim dijelovima autoceste, jer prije krivine automatski smanjuje brzinu vozila na odgovarajući nivo; kada vozilo izlazi iz krivine sistem vraća na prijašnju brzinu,
• sistem za pomoć kod izbjegavanja sudara kod vožnje unazad (RCCA) sada pomaže kod spriječavanja sudara s vozilima koja prolaze kroz njegovu putanju (prijašnji sistem je samo upozoravao vozača).
Sljedeće nove ADAS tehnologije po prvi put su raspoložive kod Stingera:
• sistem Safe Exit Warning (SEW) prepoznaje vozila koja dolaze iza ili s boka Stingera kada je parkiran ili zaustavljen i zvučno i vizuelno upozorava putnike ako pokušavaju otvoriti vrata,
• Kijina najnovija tehnologija praćenja mrtvih uglova (BVM – Blind-Spot View Monitor) djeluje kao vozačev ‘drugi par očiju’, jer eliminiše vozačeve mrtve uglove na lijevoj i na desnoj strani; na digitalnom zaslonu Supervision na instrument ploči visoke rezolucije prikazuje događanje ako vozač pokazuje promjenu vozne trake na kojem je vozilo u njegovom mrtvom uglu; video se prikazuje pomoću diskretnih širokugaonih leća, koje su sakrivene ispod kućišta bočnih ogledala, a koje vozačima omogućavaju širi pregled u mrtvom uglu,
• Lane Following Assist (LFA) održava vozilo na sredini vozne trake,
• Highway Driving Assist (HDA) održava siguran razmak do vozila ispred na autocesti, a ujedno održava vozilo na sredini vozne trake i na krivudavim cestama,
• Rear Occupant Alert (ROA) vozača upozorava ako izlazi iz vozila, a na zadnjim sjedištima ostavi dijete ili kućnog ljubimca.