Posted on

VREMEPLOV: RENAULT 5 6x6

Renault 6×6 Renault 5 izradio je Francuz Christian de Leotard 1980-ih. Također, bio je odgovoran za Range Rover takođe sa 6×6 pogonom koji se pojavio krajem 70-ih, a isti je trik želio isprobati i sa skromnim Renaultom 5. Leotard je pomoć zatražio od Pierrea Tissiera, čovjeka koji stoji iza transformacije mnogih limuzina marke Citroën u vozila hitne pomoći, kombije i nosače automobila.

Renault 5 je imao opsežno ojačani okvir s cijevima kvadratnog presjeka, dio karoserije s B-stubovima i hidrostatički prijenos sličan onome koji bi se može naći na vozilima sa gusjenicama. Automobil su pokretala dva motora, naprijed je bio smješten agregat iz Alpine, a straga iz Renaulta 5 Turbo. Imao je i dva mjenjača i dvije sinhronizirane poluge.

Pogon je bio permanentni na svih šest točkova, a za zaustavljanje vozila bilo je zaduženo šest disk kočnica, što je sasvim dovoljno za Renault 5 u 6×6 izvedbi. Jedan od primjeraka je učestvovao i na Reliju Dakar 1980. godine, a Leotard je kreirao i Renault 5 Turbo verziju..

R5 Turbo je bio izuzetno snažan sa motorom smještenim u sredini, ali Leotard to nije smatrao dovoljno jakim pa je dodao još jedan motor naprijed pa je tako nastala bimotorna zvijer na šest točkova. Nažalost, vjeruje se da je ova verzija izgorila 2003. godine, dok je prva verzija koja je učestvovala na Reliju Dakar, izložena u muzeju u Cannesu.